Allinkpop

Gennemsnitlig ROAS på 18KR

allinKpops væksteventyr

Fra hobbyvirksomhed til international handlingsplan

1. info

Kunde

AllinKpop

Website

https://allinkpop.com/

Service

Marketingstrategi og annoncering

Markeder

Danmark

Opstart

05/04-2020

2. Hvordan Bygger man et Brand omkring et nicheprodukt

Da vi først indgik i en dialog med Lars og Mette, ejerne af AllinKpop, mødte vi en virksomhed med et kæmpe digitalt potentiale. De havde fundet et produkt og en genre, der i det danske marked endnu var en niche, selvom der var, og fortsat er, et stigende behov og interesse hos især unge danskere. For at imødekomme denne stigende interesse, var det en nødvendighed at skabe en bred online-awareness, der dækkede behovet hos danskerne der nød Kpop-verden lige så meget som Lars og Mette. Da samarbejdet mellem Webvækst og AllinKpop startede, var vi få uger inde i Danmarks første nedlukning, hvorfor den fysiske AllinKpop butik i København var lukket. Den begrænsede fysiske trafik krævede selvsagt en mere effektiv online salgsmaskine. Resultatet blev at der blev skabt en betydeligt bredere indsats på AllinKpops digitale tilstedeværelse og digitale markedsføringsstrategi. Før Lars og Mette bragte Kpop-verden til Danmark havde danskere ikke samme mulighed for udforske sine hobbyer indenfor Kpop. Det betød også at det marked i stor grad tilhørte udenlandske virksomheder.

Kunderejse for Allinkpop's kunder

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Vi skaber resultater

0 KR
Gennemsnitlig ROAS
0
Relevante eksponeringer

3. Opbygning af En Salgsmaskine Med Accelererende Sneboldseffekt

Som beskrevet ovenfor var det en altafgørende nødvendighed at skabe en marketing maskine, der fokuserede på Push Marketing. Gennem annoncering på især Facebook og Instagram, startede vi øverst i den traditionelle Marketing Funnel, med at fokusere på Awareness. Efter at have skabt en tilstrækkelig mængde trafik, og sorteret i den relevant trafik, gjorde vi det muligt at skabe effektive look-a-live kampagner. Ved at skabe annoncer målrettet personer med en online adfærd lignende den af de kunder der skabte virksomheden mest værdi, lykkedes det at skabe en effektiv salgsmaskine på Facebook og Instagram. Med tesen om at ‘et salg ikke bare er et salg’ idet dataen på kundens adfærd er vigtigere endnu, bliver Webshoppens Facebook Pixel fortsat fodret med intelligens, hvorfor Look-A-Like målgruppen endnu blomstrer. Ligeledes er fokus endnu på relevant trafik, hvilket sørger for at skabe en større kreds af nuværende og fremtidige kunder. For Kpop entusiaster der hidtil havde tilvendt sig at handle udenlandsk for at imødekomme sin interesse, var det en nødvendighed at skabe en værdi, hvilken ikke kunne imødekommes andetsteds fra. Løsningen hertil opdagede vi var, at skabe urgency og tilbyde eksklusivitet. Lars og Mette, der lever for at tilfredsstille sine kunder, og kundernes dertilhørende entusiasme, gjorde det muligt at tilbyde Pre-order af albums og Plush dolls, der ikke var muligt andetsteds. Skabelsen af denne eksklusivitet og urgency, annonceret til de mennesker vi har fundet frem til - skabte en effektiv salgsmaskine, hvor hvert eneste tandhjul kørte afhængigt, men i takt med de andre. På den måde er der blevet skabt en kunderejse, hvori der konstant findes nye kunder, og sælges til nuværende. Samarbejdet mellem Webvækst og AllinKpop har ændret sig markant, siden vi første gang indgik i dialog. I dag annoncerer vi på flere platforme, herunder Google og særbehandler de trofaste kunder gennem E-mail marketing.

4. Fra Hobbyvirksomhed til international handlingsplan

Vi har gennem vores brede trafik annoncer skabt en eksponering af AllinKpops webshop og produkter til 501.250 danskere. Mere relevant at nævne har alle disse danskere haft et online adfærdsmønster lignende All in Kpops betalende kunder, eller interessepunkter der viste en tilbøjelighed til at handle Kpop vare. Denne brede trafik, fokuseret mod at skabe relevant eksponering, og spore potentielle nye kunder, opnår en gennemsnitlig return on ad spend (ROAS) på 5,67 kr. Selvom denne før har pyntet med en ROAS på over 10, har der sidenhen været en betydelig større fokus på at skabe relevant data og leads til et E-mail flow, der begge senere kan benyttes til at skabe reel værdi - hvilket i sidste ende skaber en sundere omsætning, der eksponentielt har mulighed for at stige, frem for at køre død. Se gerne ovenfor anførte tese om at salg ikke bare er et salg.

I takt med at eksponeringsgraden er blevet større og antallet af besøgende er steget, har vi har fået mulighed for at skabe langt stærkere Look-A-Like audiences. Af disse har vi haft mulighed for målrettet at annoncere til mennesker, der baseret på tal, data og adfærd, har størst sandsynlighed for at gennemføre en ordre, tilmelde sig AllinKpops nyhedsbreve, eller pre-order album. Den gennemsnitlige ROAS på vores Look-A-Like audience kampagner er endnu stigende men betaler på nuværende tidspunkt 18 kr. tilbage, hver gang AllinKpop betaler 1 kr til sin annoncering (ROAS).

I starten var hensigten blot at holde omsætningen kørende, for at besejre udfordringerne Covid-19 havde skabt. I stedet endte vi med en endnu stigende marketing maskine, og en konkret handlingsplan på i det nye år at bevæge os udenlandsk.

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne