Camilla Krøyer Jewellery

Fra Almindelig Marketing Til Fuldkommen Digital Kunderejse

Bredt marketingmix leverer eksplosiv vækst

1. info

Kunde

Camilla Krøyer Jewellery

Website

https://camillakroeyer.dk/

Service

E-mail Marketing, Facebook/Instagram, Google, Pinterest & Snapchat

Markeder

Danmark

Stiftet

06/05-2019

2. 84% vækst med fuldkommen kunderejse

Inden Webvæksts samarbejde med Camilla Krøyer Jewellery, havde smykkevirksomheden allerede et mindre fundament på plads, men efter lang stagnerende periode, ønskede Camilla eksplosiv vækst, der var hurtigere en Lucky Lukes skygge i et marked, hvor der er fyldt med større spillere og hurtigtskiftende trends.

Da vi overtog de primære kanaler var fokus at danne et overblik over den samlede digitale strategi, product-market-fit & CLV.

Efter grundig analyse gik vi i gang med den eksekverende del af samarbejdet.

Planlagt kunderejse for Camilla Krøyer Jewellery

Camilla Krøyer Jewellery

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Nye målgrupper og kanaler skaber fundament for vækst

0 %
Samlet vækst på
0 x
Samlet Roas på nye marketingkanaler

3. Nye, afgørende indtjeningskanaler og målgrupper / Løsning

Første fase i den eksekverende del bød på mere struktur på den digitale indsats, der tidligere var blevet lavet. Her blev der ændret i majoriteten af setuppet for at gøre det mere klart til eksplosiv skalering. Med ny struktur på de 3 primære kanaler lød væksten efter få måneder allerede på 52%.

Vi fandt efterfølgende ud af, at det primære segment Camilla Krøyer Jewellery ville ramme, ikke nødvendigvis var så snævert, som først antaget. Ud fra markedsanalyse blev vi enige om, at målgruppen med fordel kunne udvides fra kvinder på 18-26 til 16-34 år. Med tanken om den nye målgruppe valgte vi også at udvide den digitale indsats og tilstedeværelse. Pinterest og Snapchat blev tilføjet i det digitale marketingmix. Hos Webvækst har vi igennem 2021 nemlig oplevet, at Snapchat efterhånden er blevet en af de bedst performende SoMe kanaler, hvorfor det også blev implementeret.

I denne fase var vores fornemmeste opgave at tilføre unik, relevant trafik til siden. Samtidigt skulle vi opsætte en stabil samt holdbar konverteringskampagne, der både havde plads til - og mulighed for at modtage månedlige ændringer, i takt med at de nyeste kollektioner landede på lageret. Da Sara uden sammenligning leverer Danmarks flotteste kundeservice i sin branche, benyttede vi denne som stærk USP i annonceringen, så vi kunne underbygge og ikke mindst skabe en udvidet, loyal kundebase.

For Camilla Krøyer Jewellery betød det en ROAS 6,4x med et 6-cifret spend, og i hendes bedste måneder en ROAS 7,2x på Snapchat. I samme periode var der også +6 millioner impressions og en konverteringsrate på hele 10%. På Pinterest var det en ROAS 6,25x over samme periode. Helt grundlæggende har Camilla Krøyer Jewellery haft en vækst på 298% siden starten af samarbejdet.

Udover Snapchat og Pinterest var tallene fra Google også bemærkelsesværdige gode. I samarbejdsperioden er konverteringsværdien steget med 121% samt en stigning i konverteringsraten på 39%. Samtidig er antallet af konverteringer steget med 147%, og alligevel er pris pr. konvertering faldet med 4,6% på trods af en eksplosiv spend-stigning.

Eksempler på annoncer for Camilla Krøyer Jewellery

Camilla Krøyer Jewellery
Camilla Krøyer Jewellery
Camilla Krøyer Jewellery
Camilla Krøyer Jewellery

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Det lykkedes altså at udføre en fuldkommen kunderejse, der strækkede sig over inspirationskanaler, push-kanaler, pull-kanaler og til genkøbende-kanaler for krydssalg. Derved er det formået at få alt data til at spille sammen og skabe et automatisk flow af kunder gennem kunderejsen.