Facebook Annoncering

Facebook Annoncering

Datakongen Facebook

Facebook er den mest sociale platform i hele det digitale univers. Facebook er  gode venner med Google, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Youtube, E-mail Marketing og alle de andre kanaler. Om du introducerer et koldt publikum til dit produkt for første gang, eller om du eksempelvis bruger Google Shopping til at føre potentielle kunder ind på din side, så kan du bruge Facebook til retargeting for lave den endelige konvertering. 

Til din E-mail Marketing skal du konstant bruge flere mails – heraf er det oplagt med lead ads på Facebook. Dataen fra din Facebook Pixel kan altså bruges i sammenhæng med hele din digitale kunderejse.

Facebook skal være en essentiel del i dit digitale marketingmix, selvom vi er i en post iOS 14.5 marketing verden.

Facebook er den absolut mest oplagte platform at bruge, når det handler om at fortælle et budskab. Facebook er den mest intelligente annonceplatform og er kendt som push-annonceringsens bedste våben.

Sidder du med et nyt produkt, du skal have på markedet – eller et produkt, hvor folk først skal inspireres til at købe, så har Facebook gode forudsætninger for at kunne hjælpe dig med at bygge en relation op med dine potentielle kunder.

Facebook Annoncering
Facebook Annoncering

Vores bedste learnings fra Facebook

1.

Brug de anbefalede formater til forskellige placeringer – dette giver dig en lavere CPM grundet bedre relevansscore.

2.

Vertikal skalering har været den bedste måde at vækste eksplosivt på, hvor horisontal skalering ikke har været nær så eksplosivt.

3.

Brug lead ads aggressivt, så du får en masse 1.-parts data

4.

Konsolider din data og få mere for dine annoncekroner

De vigtigste annonceformater ifølge Webvækst

Hos Webvækst har vi ikke en eller flere typer af annonceformater, som vi prioriterer højest. Test alle de forskellige annonceformater af; video, karrusel, billede, DPA, og IE. Du vil med tiden finde ud af, at hver virksomhed har sit respektive annonceformat, der performer bedst. 

Giver du Facebook muligheden for at annoncere med alle formater på samme tid, så vil du som regel også opleve en markant bedre performance end, hvis du f.eks. kun brugte video og billede i din annoncering. Det, der sker i praksis, når du giver Facebook muligheden for at levere adskillige annonceformater, er, at Facebook får meget mere at gøre godt med. Facebook skal nok vurdere, hvad den respektive bruger helst vil se, og hvad brugeren med størst sandsynlighed vil interagere med.

Dette vil øge relevans for forbrugeren, og vil dermed også sænke din CPC og CPM, øge din CTR og i sidste ende give dig en højere ROAS.