Fysioman

Flere Kunder, Bedre Kunder Og Færre Omkostninger

Enkelte ændringer i kunderejsen skaber massiv vækst

1. info

Kunde

Fysioman

Website

https://fysioman.dk/

Service

Facebook og Google

Markeder

Danmark

Stiftet

1/09-2020

2. Hvordan skalerer man en servicevirksomhed med annoncering?

Efter samarbejdet startede med Fysioman, var ambitionsniveauet, at vi skulle generere flere nye potentielle kunder i deres fysiske klinik. Vi erfarede tidligt, at der allerede var et stærkt koncept, hvor der var ekstremt kvalificeret team af fysioterapeuter, der havde godt omdømme og et hav af forskellige behandlingsformer.

Udfordringen var at tage det velfungerende koncept til et niveau, hvor forretningen kunne skaleres gennem den rigtige målgruppe af kunder, der stifter stærkere relation med klinikken.

Planlagt kunderejse for Fysioman

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

fra 0-100 på et par simple ændringer

0 Kr
Pr. Ny Kunde
0 %
CPC (Cost Per Click)

3. Ombygning af annonceopsætningen med fokus på bookinger.

Løsningen blev først og fremmest at indsamle en masse data på den rigtige målgruppe. Vi startede med at opsætte både en Facebook Pixel og Google Site Tracking, dels så vi kunne få det fulde udbytte ud af vores indsamlede data, og dels så vi havde mulighed for at skræddersy vores annoncer til den helt rigtige målgruppe.

På daværende tidspunkt havde Fysioman ikke nok data til, at vi kunne give et databaseret indblik i den rigtige marketingsstrategi. Vi startede derfor med at skabe en masse trafik ind på Fysiomans hjemmeside, så vi fra et helt nyt standpunkt, kunne arbejde med den nødvendige data i den fremtidige strategi. På ganske kort tid, havde vi indsamlet rigeligt med data på de nøglepersoner, der endte med at booke tid hos Fysioman.
Vi benyttede herfra den indsamlede data til at lave en lookalike-målgruppe - en målgruppe, som ligner de personer, som havde trykket på ‘book nu’-knappen og var endt som konverteringer i forretningen. På dén måde effektiviserede vi målgruppen og viste udelukkende annoncerne til den konverterbare målgruppe.

Vi valgte også at skifte målsætningen for vores annoncer, så Facebook og Google målrettede sig efter at lave de billigste, mulige bookinger. Det resulterede ikke blot i, at vi genererede flere bookinger gennem kunderejsen, men også at Fysiomans ad spend faktisk blev lavere.

Eksempler på annoncer for Fysioman

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

På både Facebook og Google opnåede vi at skaffe bookinger for kun 35 kr. stykket. Det gjorde, at Fysioman kunne udvide teamet med nyansættelser og få stakkevis nye, loyale kunder.

Udover de billige bookinger, opnåede vi en CPC på kun 2,53 på Google, hvor markedet eller er ufatteligt kompetitivt for fysioterapi.

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne