Google ads
Med annoncering på Google kan du ramme de mennesker som søger efter lige netop det din forretning sælger
Derfor er google ads smart!
Hvorfor skal du bruge Google Ads?
Du har mulighed for at være synlig overfor potentielle kunder, der er behovsafdækket på den mest essentielle del af et salg. Det er selvsagt at en person der aktivt søger efter en specifik ydelse, eller et specifikt produkt, ikke ville gøre det, hvis ikke vedkommende var interesseret i at købe sig til det. For nogle virksomheder er det en nødvendighed at den potentielle kunde har et behov for produktet eller ydelsen inden et salg kan forekomme.
Er du f.eks i håndværkerbranchen kan det være meget svært, at inspirere folk til at få malet stuen, eller fikset toilettet, hvis ikke det mangler eller er i stykker. Derfor skal du bruge dine markedsføringskroner på at være til stede gennem Google Ads, når kunderne selv har behovet. Ligger du øverst på Google, når en person søger efter en “Maler i Aarhus” er det selvsagt at du vil få flere ordre i kalenderen.
Der bliver søgt 40.000 gange på Google i sekundet, 3.5 milliarder om dagen og 1.2 billion søgninger om året. Isoleret set benytter 92% af danskerne der søger online sig af Google. Derfor er det gennem Google ads, at du har potentiale for at hente de mest lavthængende frugter, og skabe en bred eksponering til de mest relevante mennesker muligt.
Få mest ud af dine google Ads
Vi kan sammen med dig skabe annoncering som målretter sig de personer som med størst sandsynlighed vil være interesseret i at blive kunde hos dig. Med en søgeordsanalyse som baserer sig på hvad der gør at din forretning skiller sig ud fra konkurrencen sørger vi for at folk lægger mærke til lige netop din forretning på Google. Med stor konkurrence om kliks på Google er det vigtigt at fremhæve det der gør at folk skal vælge lige netop din forretning. På den måde får du de billigste kliks og den højeste quality score som resulterer i flere konverteringer.
Quality Score
Når personer søger på Google, så er de første 4 resultater reserveret til Google Ads, som vist i eksemplet her:
Den måde google vurderer, hvilken Google Annonce der skal lægges øverst er en “Google Quality Score”. Scoren er vurderet efter, hvor relevant annonceteksten er sammenlignet med søgeordet. Derfor er det mest relevant altid, at lave en dynamisk annoncetekst, der er tilpasset søgeordet, så jeres annoncer vil blive prioriteret højest.
I stedet for at vi blot at benytte sig af den samme annoncetekst til alle de relevante søgeord der måtte være.
Eksempel på Google Ads

Geografisk Afgrænsning og Opkaldsudvidelse.
Selvom jeres produkt eller ydelse kan være relevant for alle geografiske placering i Danmark, så er det vigtigt altid at teste, hvilke postnumre vi kan få de billigste leads i gennem jeres Google Ads. Derfra laver vi en prioriteringsliste af hvilke geografiske placeringer det er bedst at bruge jeres budget i først – så I får mest ud af jeres marketingbudget. Det er også muligt, og vigtigt, at gøre jeres telefonnummer synligt for de mennesker der har travlt. I en hverdag, hvor de fleste mennesker bliver bombarderet med annoncer, er det vigtigt at give dine kunder mulighed for hurtigt og nemt at tilgå jer og handle hos jeres virksomhed. Derfor kan du allerede i annoncen give folk mulighed for at ringe til jer, så du ikke bliver glemt i mængden af konkurrerende annoncer.

Displaynetværket og Bannerannoncering
Gennem Google Displaynetværket har du mulighed for gennem Bannerannoncering, at vise dine annoncer til folk, som besøger bestemte typer hjemmeside. Det betyder at du kan vise din annoncer til den målegruppe som har størst sandsynlighed for at engagere sig i dit brand. Google Display annoncering er også en fantastisk mulighed for at få de kunder som har besøgt din hjemmeside til at komme tilbage.
Mulighederne er mange med Display Annoncering fordi du netop kan vælge hvor folk skal se dine annoncer og hvilke interesser de skal have. Du kan for eksempel vælge at lave annoncering for dine produkter på en konkurrents hjemmeside for at få folk dirigeret hen til din hjemmeside i stedet. Du kan også ramme folk som har en speciel interesse, der passer med dit brand – eller du kan bare bruge Google Display annoncering til at skabe genkendelse for dit brand. Endnu en smart feature med Google Display Ads er at du ramme folk efter deres specifikke livsbegivenheder. Her kan du eksempelvis ramme folk der lige er blevet gift, flyttet eller færdiguddannet. Folks købemønstre ændres typisk efter en livsbegivenhed, hvorfor det er muligt at lave en knivskarp målgruppe til din annoncering som er klar til at købe.
Google Display Annoncer er billigt. Meget billigt. Faktisk kan du få kliks til mindre end en krone og meget billige CPM priser. Det betyder for dig, at du har mulighed for gennem Displaynetværket at eksponere til mange mennesker, og generere en meget stor trafik af relevante besøgende på din hjemmeside – for få kroner. Således kan du benytte Google Display annoncering som et værktøj i en del af den kunderejse dine potentielle kunder kommer igennem, inden de handler hos dig.
Google Shopping
Inden dine potentielle kunder besøger din hjemmeside, har de allerede taget stilling til, hvilke produkter de gerne vil have og nogenlunde, hvilke priser de gerne vil gå med til at betale. Vi ser typisk at en stor andel af dem der klikker sig ind på en side, gennem en Google Shopping annonce ender med at foretage et køb. Dette skyldes at det helt specifikt er dét produkt de søgte efter. Hvis har en webshop hvor dugerne vil have dine produkter fremvist på Google vil vi anbefale dig at bruge Google Shopping. Du har med shopping mulighed for at fremvise lige præcis de produkter fra dit produktkatalog som kunderne skal se. Netop fordi kunderne får mulighed for at se produkterne før de køber oplever vi en markant højere ROAS på Google Shopping end en normal Google Search annonce.
Endnu en smart ting ved Google Shopping er at vi ikke behøver at gætte på, hvad folk søger efter når de vil have fat i dine varer. Her arbejder Google helt automatisk ved at finde ud af , hvilke ord folk bruger når de gerne vil købe din vare. Det betyder også at du meget nemt kan annoncere for specifikke produkter uanset størrelsen af dit produktkatalog.
Er du konkurrencedygtig på prisen er det her du vil opleve de bedste resultater i din marketingstrategi. Sælger du for eksempel et brætspil der normalt koster 100 kr. på markedet, for 90 kr. vil de potentielle kunder der direkte har søgt efter det brætspil selvfølgeligt vælge din butik. Ligeledes har du mulighed for, hvis du har nichevarer, at sørge for at vise folk at du har netop dét produkt de gerne vil have. I et marked, hvor du betaler per click, er det vigtigt at sørge for, at det kun er relevante klik du får ind på din side. Dét gør du ved at bruge dine penge på Google Shopping.
Kunne du tænke dig at høre hvad Google Ads kan gøre for din virksomhed?
Udfyld skemaet og bliv kontaktet af vores Google specialist. Vores medarbejder vil have analyseret de potientielle muligheder og komme med konkrete løsningsforslag