Google Search

Google Search

Udnyt Dit Fulde Potientiale På Google

Denne type annoncer rammer folk, der aktivt søger efter det, du tilbyder. Af den årsag ser vi typisk en høj Click Through Rate (CTR) i forhold til andre annoncekanaler. Det er den mest benyttede kanal til din pull strategi, da dine potentielle kunder allerede ved præcis, hvad de gerne vil købe – derfor er det vigtigt at være skarp her. Søgeannoncer er perfekte til at få folk ind på din side fremfor dine konkurrenters, der tilbyder samme produkt eller ydelser. Med søgeannoncer konkurrerer du om at være det første resultat, som folk ser, når de søger efter en bestemt ydelse på Google.

Google Search

Vores bedste learnings med
Google Seach Ads

Google Search
Google Search
Google Search
Google Search
Google Search
Google Search

Hvordan Fungerer Det?

En vigtig del af at få netop din hjemmeside til at blive rangeret, som det øverste resultat, er Googles “quality score”. Google giver her din annonce en score baseret på 3 parametre, der afgører, hvor relevant din annonce er.

1.

Det første parameter er CTR og handler om, hvor mange mennesker på Google, der klikker ind på din annonce.

2.

Udover CTR, kigger Google også på din annoncerelevans. Hvis dét, du skriver i din annoncetekst passer perfekt med din hjemmeside og de services du tilbyder, vil Google vurdere, at der er en høj annoncerelevans.

3.

Google SearchGoogle SearchDet sidste parameter er landingpage-experience. Hvis dine potentielle kunder har en god oplevelse på din hjemmeside – og dermed bliver på den i længere tid – vil Google give din annonce en højere rangering.

4.

Google SearchUdover quality score er det selvfølgelig også vigtigt for Google, hvor mange du penge, du betaler for din annonce. Jo mere du betaler for din annonce, jo større sandsynlighed er der for at din annonce vil blive placeret øverst på siden.

Når selve annoncen skal bygges op, har du mulighed for at lave en søgeordsanalyse af de ord, som du forventer, at dine kunder vil bruge, når de søger efter dig. Der er ofte stor konkurrence om de populære søgeord, hvorfor det også kan være en dyr oplevelse at rangere højt. En måde at differentiere sig på er at skrive nogle gode annoncetekster, som får annoncerne til at skille sig ud i konkurrencen.

Placering I Din Kunderejse

Top Funnel

Som beskrevet ovenfor, har du mulighed for at placere dig på de søgeord, hvor dine kunder finder folk i din branche. Derfor kan du hive trafik ind på din side, som er interesseret i at købe netop din ydelse eller produkt. Såfremt emnet ikke konverterer med det samme, er det vigtigt, at du har en god bottom funnel, der kan få salget over målstregen. Du kunne f.eks supplere dine Search ads, med Display retargeting eller en retargeting annoncer på Facebook, hvor du med fordel kan tilbyde kunden en gulerod, for at færdiggøre sin ordre.

Bottom funnel

Da folk i dag bliver bombarderet med annoncer på Facebook, og ikke altid har tiden til at finde kortet frem og købe en vare, er det vigtigt, at de kan finde dig, når de senere vil færdiggøre ordren. Google Search Ads kan derfor bruges som et værktøj til at hjælpe potentielle kunder med igen at kunne finde dig eller det produkt, som de tidligere har set i dine push-annoncer.

Google Search