Google Shopping

Google Shopping

Udnyt Dit Fulde Potientiale På Google

Google Shopping giver dig mulighed for at showcase dine produkter allerede før din potentielle kunde har valgt, hvilken webshop vedkommende vil besøge. Her kan dine produktbilleder gøre en kæmpe forskel, og du stiller dig selv i direkte konkurrence, til folk med lignende eller samme produkter. Her er prisen afgørende for din konkurrenceevne.

Dine potentielle kunder forholder sig allerede til dine produkter og priser, før de kommer ind på din hjemmeside. Derfor ser vi ofte, at en meget stor andel af dem, som klikker sig ind på din hjemmeside gennem Google Shopping bliver konverteret til salg. Da kunden allerede inde i søgemaskinen har valgt netop dit produkt, er de nemlig langt mere tilbøjelige til at færdiggøre ordren.

 

Smart Shopping

Du har med Google Shopping mulighed for at fremvise lige præcis de produkter fra dit produktkatalog, som du ønsker, at kunderne skal se. Endnu en smart ting ved Google Shopping er, at vi ikke behøver at gætte på, hvilke af dine produkter, de potentielle kunder er mest interesseret i. Her arbejder Google helt automatisk ved at finde ud af, hvilke ord folk bruger, når de gerne vil købe din vare. Det betyder også, at du meget nemt kan annoncere produkter uanset størrelsen på dit produktkatalog.

Google Shopping

Fakta om Google Display

Google Shopping
Google Shopping
Google Shopping
Google Shopping
Google Shopping

Placeringen I Din Kunderejse

Top Funnel

Sælger du en generisk vare – lad os for eksemplets skyld sige en ‘guld halskæde’. Hvis dine priser er fordelagtige og dit produkt er pænt, så vil kunden, der blot browser efter en ‘guld halskæde’ have mulighed for at finde dit produkt, når de søger ‘guld halskæde’. Herefter kan du fokusere på at konvertere den generiske trafik i dit bottom funnel flow på SoMe, E-mail eller Displaynetværket. På den måde kan Google Shopping være med til at skabe den relevante trafik, der ender med at skabe salget.

Mid Funnel

Google Shopping fungerer i alle positioner af din funnel – derfor er det et ‘must have’, hvis du vil forhøje din samlede ROAS. Lad os antage, at en person ser dit produkt på en Facebook annonce, men ikke har tid til at købe det på tidspunktet. I stedet husker de navnet på produktet og søger efter navnet på Google, hvor de igen vil møde dit produkt og færdiggøre ordren.

Bottom Funnel

Det er også muligt, at du kan fremvise de smykker, som den potentielle kunde har kigget på – og udvist interesse for næste gang de læser en artikel på en hjemmeside. Nemlig ved at inddrage displaynetværket. Her har du mulighed for gennem det, der ligner en Displayannonce, at vise dem de produkter, som de før har kigget på, ved sidste besøg af din webshop.