Happy Eve Case | Webvækst | 360° Digital Marketing

Happy Eve

Fra almindelig marketing til fuldkommen digital kunderejse

Den månedlige omsætning er 3,96x så høj i 2021 som hele årsomsætningen fra 2019

1. info

Kunde

Happy Eve

Website

https://happyeve.dk/

Service

Fuldkommen Kunderejse

Markeder

Danmark og Tyskland

Stiftet

11/01-2020

2. Hvordan etablerer man sig som digital markedsleder i en kompetetiv branche?

I de første måneder af 2020 gik vi i dialog med Sara fra Happy Eve. En webshop, der fokuserer på at sælge kvalitetstøj til til kvinder i Plus Size (Str 42-56).
Her fik vi i første omgang en tillidserklæring, der lød på, at Webvækst skulle stå for Google search ads for Happyeve.dk.

Sara fandt det udfordrende at skalere forretningen. At etablere sig som markedsleder på det ekstremt kompetetive tøjmarked. Hendes marketing virkede fint, hendes omsætning var høj, men vækstkurven og indtjeningsevnen matchede ikke. Der skulle en ny strategi til at tage Happyeve.dk fra en vækstvirksomhed til et fast, veletableret stadie som digital markedsleder.

Siden samarbejdets start, har vækstkurven udviklet sig i raketfart - den månedlige omsætning i 2021 er 3,96x så høj som hele årsomsætningen af 2019.

Planlagt kunderejse for Happy Eve

Happy Eve Case

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Ekstrem succes med webshop

0 %
Stigning i omsætning
0 x
Gennemsnitlig ROAS

3. Ny strategi med løbende udvidelser af den digitale kunderejse

Fra måneden, hvor vi begyndte at lave Google Ads for Happyeve.dk til måneden efter, oplevede shoppens omsætning en stigning på 65%. Blot to måneder efter, blev Google Shopping tilføjet i kunderejsen og forøgede hermed omsætningen med yderligere 7,8%.

Efter et forløb med Google Ads, hvor vores ROAS aldrig bevægede sig under 11 gange pengene igen, besluttede Sara sig for at overdrage mere ansvar til os. Således modtog vi posten: Facebook Ads.

I denne fase var vores fornemmeste opgave at tilføre unik, relevant trafik til siden. Samtidigt skulle vi opsætte en stabil samt holdbar konverteringskampagne, der både havde plads til - og mulighed for at modtage månedlige ændringer, i takt med at de nyeste kollektioner landede på lageret. Da Sara uden sammenligning leverer Danmarks flotteste kundeservice i sin branche, benyttede vi denne som stærk USP i annonceringen, så vi kunne underbygge og ikke mindst skabe en udvidet, loyal kundebase.

Under Corona var det påtvunget, at vi var ekstra kreative. Gennem boosting af især Livestreamevents, men også personlige videoer af Sara og annoncetekster, målrettet den service hun yder, modtog vi billigere kliks end annoncekontoen nogensinde før havde set.

I dag konverterer vi ekstremt højt på disse kampagner - og leverer gennemsnitligt en ROAS på 24,03 pengene retur.

Eksempler på annoncer for Happy Eve

Happy Eve Case
Happy Eve Case
Happy Eve Case

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Med en Top- og Bottom funnel, der begge med sikkerhed leverede en fantastisk ROAS dagligt, havde vi bygget et skalerbart fundament for forretningen. Herfra kunne vi tilføje ekstra kampagner, tilbudskampagner, sommernyheder og lign., der kunne sørge for, at vi hver måned outperformede måneden forinden. Det var bare at klø på!

Siden vi i marts 2021 overtog Facebook Ads-posten, er den månedlige omsætningen steget med +32%, fra den ene måned til den anden. Gennem ugentlige dialoger, møder og sparring sessioner, har vi sammen bygget en forretning, der siden start 2020 har været i rivende vækst, med en rekordhøj omsætning hver eneste måned.

I dag står vi for: Google Ads, Google Shopping, Display Ads, E-mail Marketing, Facebook Ads & Instagram Ads hos Happyeve.dk.