Hunnishop Case | Webvækst

Hunnishop

We Solve Real Problems

Vi hjælper Hunnishop med deres vækst

1. info

Kunde

Hunnishop

Website

https://hunnishop.com/

Service

Marketingstrategi og annoncering

Markeder

Danmark

Stiftet

15/06-2020

2. Hvilke markedsføringskanaler giver bedst mening for en webshop?

Hunnishop er en fysisk butik i det indre København og samtidigt en online webshop, der sælger højkvalitets produkter til menneskets bedste venner - Hunde. Stina der har drevet forretningen siden 2017, mener nemlig at hunde med store personligheder, fortjener mere end intetsigende produkter.


Da vi først kommer i kontakt med Stina havde hun tidligere arbejdet med digitale bureauer, som havde lavet Google adwords for hende uden det har givet forfærdeligt meget. Samtidigt med dette havde hun savnet en god kommunikation og indblik i hvor godt det gik med tallene.

Stina havde et ønsket om at sælge flere produkter hver dag og øge omsætningen. Men hvis hun lagde flere penge i sit klik-budget på Facebook, så begyndte ROAS’en at falde. Derfor var det svært at opnå den omsætning der var ønskede og samtidigt holde omkostninger på et lavt niveau.

Planlagte købsrejse for Hunni´s kunder

Hunnishop Case

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Vi skaber resultater

0 %
Nedsætning i klik-budget
0 %
Stigning i ROAS´S

3. Ombygning af annonceopsætningen med fokus på konverteringer.

Det første vi valgte at gøre var at give Stina en fast kontaktperson. Det vil sige hun havde en person hun altid kunne fange på telefonen eller på e-mail, som altid ville have en finger på pulsen med hele projektet og havde et indblik i alle tallene.

Den måde vi valgte at gribe Facebook annoncering an, var med et udgangspunkt om at vi skulle lave mere vedvarende annoncer der kunne bruges i lang tid. Vi startede med at lave det vi kaldte “Data-kampagner”, hvor formålet med disse annoncer ikke var at skabe salg fra start, men i stedet skaffe så meget trafik til hjemmesiden som overhovedet muligt. Det gjorde vi ved at annonceteksterne var mere en åben invitation til hjemmesiden, i stedet for det var salgsfokuseret. Alt den trafik der så kom på hjemmesiden blev så opfanget i vores Facebook Pixel. På vores Facebook pixel kunne vi så se hvilke produkter folk havde interesse for, og ud fra kunne vi så lave mere målrettet retargeting annoncer, der var mere salgsfokuseret, så man bliver præsenteret for lige præcist det man reelt set havde interesse for. Dernæst gav det også mulighed for at lave Kopi-Målgrupper (LookALike Audience), som gjorde at vi kunne målgruppen markant større, og derfor giver vores annoncer længere levetid.

Vi var samtidigt interesseret i at få risiko spredt indtjeningskilderne med flere markedsføringskanaler. Det gjorde vi bl.a Google Merchant Center, som gav os mulighed for at begynde at annonce med Google Shopping. Det ville sige at når folk eksempelvis søgte efter “Kvalitets halsbånd”, så ville produkter dukke op i et produkt feed på Google med billede illustration og pris. Dette betyder at de kliks der kom på annoncerne, var folk der allerede havde forholdt sig til produktet og dets pris. Dette gjorde vi for at opnå en højere konverteringsrate, da de tidligere havde betalt for normale Google Adwords annoncer der blot trak dem ind på hjemmesiden.

Vigtigst af alt begyndte vi at arbejde med E-Mail markedsføring. Vi sat nogle forskellige E-mail automationer op. Eksempelvis fik opsat Tabt kurv, hvilket betyder at folk der havde været inde og ligge produkt i kurven, men ikke fik færdiggjort deres køb, efterfølgende vil få en påmindelse på mail om de ønsker at færdiggøre deres køb. Vi fik også et Velkomst flow, hvor en række af forskellige mails over en uges tid ville komme hver gang en ny person fik skrevet sig op til nyhedsbrevet. Til sidst og mindst begynder at vi at sende kampagne mails hver 14. dag.

Eksempler på annoncer for Hunnishop

Hunnishop Case
Hunnishop Case
Hunnishop Case

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Større ROAS, Større ROI, Mere Omsætning, Mindre Risiko Det lykkedes os først fremmest med Facebook annoncering at få omsætningen til at stige med 83,7%, hvor vi faktisk nedsatte klik-budgettet med 23%, hvilket samlet set fik ROAS’en til at have en stigning på 138%. Dette gav samtidigt mulighed for at distrubere klik-budgettet til andre platforme end Facebook.
Da vi fik Google Shopping opsat, så vi en samlede omsætningsstigning på 19%, med et klik-budget der var 61% mindre end hvad det var på Google Adwords.

Dernæst lykkedes det også igennem vores kampagne E-mails og E-mail automationer at omsætte 5-cifret beløb om måneden, hvor det smukke ved e-mails er at de er omkostningsfrie.
Vigtigst af alt, lykkedes at få omsætning til at stige, få et mere personligt samarbejde og få risikospredt markedsføringskanalerne igennem en struktureret kunderejser fordelt på flere platforme.

Vil du have løbende gratis viden?

I vores nyhedsbrev modtager du som det første en E-bog om 13 konkrete optimeringsmuligheder i din Facebook-annoncering.