ILD.PIZZA
Fra almindelig marketing til fuldkommen digital kunderejse
Et skifte fra et traditionelt marketingmix til et nytænkende marketingmix
1. info
Kunde
ILD.PIZZA
Website
https://ild.pizza
Service
E-mail Marketing, Facebook/Instagram, Google, SMS Marketing & Snapchat
Markeder
Danmark
Stiftet
13/12-2018
2. Et skifte fra Facebook, Instagram & Google til en fuldkommen kunderejse, hvor data spiller sammen som FC Barcelona i 2011
Inden ild.pizzas samarbejde med Webvækst var der et hovedproblem. Dataen spillede ikke sammen på tværs af de to betalte kanaler, og ild.pizza manglede flere ben at stå på, hvis de røde tal skulle males sorte.
Derfor tog vi et grundigt kig på, hvordan data kunne samles til fordel for at spille bedre sammen, men også hvordan vi kunne etablere nye ben at stå på i marketingstrategien.
Efter grundig analyse gik vi i gang med den eksekverende del af samarbejdet.
Vi hjælper vores kunder med at få kunder
Restaurantkæde med ecommerce setup og KPI'er
3. Implementering af nye CLV-øgende kanaler
Ild.pizzas kampagner var tidligere ikke konsoliderede - og der var fokus på konstante nye kunder. Her tænkte vi, at en pizza i verdensklasse måske var noget, som man kunne sælge til de samme kunder igen og igen.
Derfor var de to første implementeringer et stærkt e-mail setup, der havde contentmæssig synergi med SoMe-kanalerne, men også et nyt SoMe/Google setup, hvor vi konsoliderede al data. Det resulterede i, at vi alene på SoMe øgede ad spend med 75%, og med en synergi på tværs af platforme og konsolideret data øgede CTR med hele 85%! Det mundede ud i en stigning i antal konverteringer på 96%, og vildere endnu en mindskning af pris pr. konvertering på 7%.
På Google var resultaterne også iøjnefaldende gode. Efter et nyt setup faldt CPM-prisen med 74%, en stigning i eksponeringstallet på 3.646%. Disse tal er ikke nødvendigvis gode, for med en udmærket display-kampagne kan du nå langt. Men lad os så holde disse KPI’er op kolde konverteringstal. For antallet af konverteringer er steget med 272% i samme periode. Så vi formåede også her at skabe synergi med Facebook og e-mail content samtidig med, at vi øgede antal konverteringer.
Det betød, at vi kunne gå videre i vores implementering af den fuldkomne kunderejse. Næste step var at få styr på, hvordan vi kunne fuldføre kunderejsen og tilføje nye værdiskabende kanaler for ild.pizza.
Her blev Snapchat implementeret som en sekundær kanal til at skabe billig trafik og til at støtte underbevidstheden i et marked, hvor der er evigt mange udbydere og ekstrem konkurrence. Trafikken vi skabte herfra kom over i Facebook/Instagram retargeting flowet, så vi sørgede for at konvertere disse sidst i kunderejsen.
Eksempler på annoncer for ILD.PIZZA




4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger
Den fuldkomne kunderejse er endnu ikke færdig. Den bygges videre. Ikke desto mindre fik vi ild.pizzas digitale marketing og tilstedeværelse på rette spor med et marketing setup i synergi.
Vi fik altså ild.pizzas udtryk og historie formidlet både på PPC, SoMe og E-Mail delen i sammenspil med data.