Sneakerzone - Black Friday i et Red Ocean marked

Black Friday er uden tvivl en af de absolut mest afgørende dage for de fleste webshops. Derfor begyndte vi vores forberedelser til denne dag mange måneder i forvejen. 

Hvordan prioriterede vi vores indsats, og hvordan fik vi kanalerne til at spille sammen?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Hvad optimerede vi?

CRO optimerede landing pages

Vi optimerede produktsider, kollektionssider og forsiden som gjorde at deres konverteringsrate steg.

Konverterende content

I samarbejde med vores video kreatører skabte vi sælgende annoncevideoer og nye produktbilleder.

Optimering af Top Funnel

Vi optimerede Sneakerzones top funnel, så de opnåedet en lavere CPC og CPM. Dette resulterede i højere profitmargin.

Nøgletal for Black Friday Kampagnen

0

ROAS

+ 0 %

Stigning i omsætning

0 kr

Gennemsnitlig CPA

Facebook, Snapchat & TikTok:

Sneakermarkedet er i dag domineret af mange aktører, hvilket gør det yderst konkurrencepræget. Med den minimale prisforskel på produkterne er det afgørende at skille sig markant ud og opnå en top-of-mind position hos forbrugeren.

Vores strategi fokuserede på at øge kendskabet til Sneakerzone. Vi promoverede virksomhedens ejere for at give kunderne en klar idé om, hvem de handlede med, især op til Black Friday. Målet var at få forbrugeren til at vælge Sneakerzone over konkurrenterne gennem genkendelse.

Vores videoer fremhævede især Nam, en af Sneakerzones ejere, og vi sørgede for, at virksomhedens logo og navn var tydeligt præsenteret.

I månederne op til Black Friday var vores fokus på awareness, videovisninger og trafik frem for direkte konverteringer. Men med Black Fridays ankomst satte vi flere konverteringskampagner i gang, rettet mod dem, der tidligere havde interageret med Sneakerzone. Dette reducerede vores CPA betydeligt.

Vi ønskede at ændre forbrugerens overvejelse fra “Hvor skal jeg købe mine sneakers?” til “Hvilke sneakers skal jeg købe fra Sneakerzone?”

Under Black Week opnåede vi en Top/Mid Funnel CPA på blot 67 kr. og en ROAS på +20, når vi kørte “Outreach” rettet mod dem, der enten tidligere havde interageret med virksomheden eller tilhørte vores “winning” målgrupper.

I Bottom Funnel nåede vi en CPA på 58 kr., med en imponerende ROAS på +30.

Google

Da vores fokus igennem Paid Social havde været at øge kendskabet til Sneakerzone op til Black Friday, var Googles fornemmeste opgave at være til stede, når den potentielle kunde søgte efter nye sneakers. Hvis Sneakerzone blot var en af mulighederne, ville køberne forhåbentligt vælge os, da vi allerede havde etableret en forbindelse til kunden igennem Paid Social.

Derfor oprettede vi også specifikke aktivgrupper i Performance Max og benyttede det samme skarpe indhold som på SoMe. Vi definerede alle relevante målgrupper baseret på vores egen kundedata og besøgsdata fra Google Analytics, så vi bedre kunne nå vores kernemålgruppe.

For at skille os ud på Google Shopping skabte vi custom feeds, med fokus på pris og produkttitler indeholdende Black Friday. Desuden havde vi fokus på de mest populære sneakers som trendede på markedet, da søgevolumen var høj på disse. 

Som resultat, fik vi en samlet ROAS på 17,49 i november samt 56.054 besøgene gennem Google Ads, hvilket svarer til en CAC på 93,55 kr. 

På selve Black Friday endte vi på en imponerende ROAS på 38,69, med 4.309 besøgende fra Google Ads.