Jewelry By Grundled

Fra almindelig marketing til fuldkommen digital kunderejse

Fra engrosforretning til digital succes

1. info

Kunde

Jewelry by Grundled

Website

https://grundled.dk

Service

E-mail Marketing, Facebook/Instagram, Google, Snapchat

Markeder

Danmark

Stiftet

16/01-2017

2.Hvordan skifter man delvis engrossalg, delvis webshop ud med 100% webshop i et hyper kompetitivt marked?

Jewelry by Grundled havde inden samarbejdet bygget en vækststrategi op omkring salg i wholesale butikker - og væksten var derfor bundet op på sælgere i forskellige, kompetitive markeder med hovedmålgruppen; kvinder +35 år.

Vi introducerede samarbejdet ved at etablere CLV-analyse for at øge livstidsværdien gennem e-mail setuppet. Her var vores fokus selvsagt, at vi ville udfase salg i wholesale butikker til at omdirigere salget til deres relativt nye webshop, altså D2C.

I et marked, hvor konkurrenterne er ekstremt veletablerede, er det ekstra svært at bygge own-brand-virksomhed - især hvis man vil stjæle markedsandele som omsætningsmæssig konkurrent.

Efter et succesfuldt, stort setup med marketing automations, som senere beskrevet, skabte ekstrem succes på at gøre light-users til heavy-users, var det tid til at overtage hele den digitale kunderejse. Her var målet at komme etablere sig på det danske smykkemarked som markedsudfordrer i de minimalistisk-æstetiske, smykker til modne kvinder.

Planlagt kunderejse Jewelry by Grundled

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Øjeblikkelig firedobling af vækst med samme budget

0 %
Samlet vækst med fuldkommen kunderejse
0 x
Samlet ROAS med 6-cifret spend

3. Implementering af 100% digital tilstedeværelse, stabile indtjenings kanaler og fokus på CLV / Løsning

Med afsæt i en grundig CLV analyse, markedsposition og markedstilbud, var det nøje udvalgte markedstilbud, der blev præsenteret for nye kunder i Grundleds push-marketing på Facebook, Instagram & Snapchat. Ligeledes blev retention/post purchase flow grundigt gennemarbejdet for at øge livstidsværdien. Derudover sørgede vi også for, at vi var til stede på Google, når folk søgte.

Vi ville sikre et steady flow af omsætningen på webshoppen samtidig med, at alle kunder blev tilpas ramt af retargeting gennem forskellige kanaler og flows, så det sidste led i den fuldkomne kunderejse kom aktivt og profitabelt i spil. Når vi snakker digital marketing, så snakker vi tal, data og vækst, så her kommer der lidt til at mætte dig;

Efter 2 måneder førte disse implementeringer til en omsætningsstigning på hele 395%, men mere interessant lyder det på CLV siden, hvor vi gennem e-mail marketing og retention/post purchase flows på Facebook, Instagram & Snapchat øgede medium-users, altså 2. gangskøbere med hele 75% og heavy-users, altså +3. gangskøbere med vanvittige 300%. På vores pull-marketing fik vi også nogle ret exceptionelle tal. Antal besøgende steg med 1.203% med Search Ads, Google Shopping & Max Performance kampagner. I samme periode steg ROAS med 3.446% kontra det Google setup det tidligere bureau havde sat op. I samme periode er pris pr. konvertering halveret og konverteringsraten er steget med 155%. Nu konverterer Google 9,2% af alle besøgende fra Google, hvilket er sjældent højt.

Eksempler på annoncer for Jewelry by Grundled

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Arbejdet frem til nu har været at bygge et skalerbart fundament, hvor der kommer et steady flow af kunder, der leverer en flot daglig toplinje med et øget fokus på CLV. Det skalerbare fundament er altså bygget til, at der kan komme fokus på specielle højtider, nyhedskampagner og tilbud, så vi ved siden af et kontinuerligt vækstende fundamant også sørger for at få omsætningsspikes i forbindelse med ekstra tiltag i højtider, nyhedskampagner og tilbud.

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne