Limfjordens hus | Webvækst

Limfjordens hus

Kun 3,17 kroner pr. bordbestilling

High-Class Brandingstrategi For Restaurant​

succes med restaurant under corona

1. info

Kunde

Limfjordens Hus

Website

https://limfjordenshus.dk/

Service

Facebook Ads + Marketingstrategi og annoncering

Markeder

Danmark

Opstart

26/10 - 2020

2. Hvordan skaffer man flere bookinger under corona

Limfjordens Hus er en restaurant på den yderste pynt i den charmerende gamle fiskerby Glyngøre. Med et skarpt fokus på kvalitet og lokale råvare har de klare ambitioner altid været at være det bedste spisehus i Nordvestjylland. Restauranten blev i januar 2020 overtaget af Rasmus O. Kardyb som efter 10 år på københavnske toprestauranter besluttede sig for at drive sin egen gourmet restaurant. Med et stort fokus på den fuldendte smagsoplevelse lykkedes det også for Limfjordens Hus at få intet mindre en to 5-stjernede anmeldelser fra Jyllandsposten og Nordjyske.

Da vi første gang mødtes med Rasmus var ambitionen om at sætte fart på målet om at være det bedste spisehus i Nordvestjylland klar. Vi planlagde en datadrevet marketing strategi som kunne hjælpe med at indfri limfjordens hus’ ambitioner.

Eksempel på kunderejse:

Limfjordens hus

Banebrydende lav klikpris

restaurant med online succes

0
Bookinger I svær Corona tid
0
Personer rækkevide
0 kr
Gennemsnitlig CPC

3. High-Class brandingstrategi for restaurant

Vi fandt hurtigt ud af, at der var et ugennemskuet potentiale ved at skabe en high-class online branding-strategi for Limfjordens Hus - både på grund af deres lokation, men også deres enorme fokus på lækre, dyre råvarer. Vi lavede først en hype-kampagne, der inviterede folk ind på Limfjordens Perles hjemmeside. Herfra benyttede vi den indsamlede data til at finde de personer, som med størst sandsynlighed ville booke bord hos Limfjordens Hus. Den informative Trafik-annonce havde fokus på henholdsvis lokation og de lokale råvarer, der er varemærker for virksomheden. Vi lavede derfor en kreativ trafik-annonce under titlen “Fanget i vores egen baghave”. Trafik-annoncen viste sig som en vanvittig stor succes, og vi fik folk til at klikke sig ind på hjemmesiden til kun 0,78 kr. Efter vi havde indsamlet vores information omkring kernemålgruppen for Limfjordens Hus, kunne vi begynde at lave annoncer med det ene mål at skaffe så mange bookinger og bestillinger fra Limfjordens Hus som muligt. Det viste sig at give pote, da vi skulle lave annoncer for både julemenu og nytårsmenu. Vi lavede her en målgruppe baseret på vores data for at finde de personer, som lignede Limfjordens Hus’ mest værdifulde kundegruppe - et såkaldt “look-a-like”-audience. Udover at basere vores målgruppe på den indsamlede data, afgrænsede vi geografisk for at sikre hyper-relevante kliks i området omkring Limfjordens Hus.

Eksempeler på annoncer:

Limfjordens hus
Limfjordens hus

kun 3,17 kroner pr. bordbestilling

På grund af data-drevet fokus blandet med kreativitet og nytænkning i annonceringen for Limfjordens Hus, lykkedes det at opnå banebrydende resultater i branchen. Vi skabte blandt andet 1.081 konkrete tryk på booking knappen for helt ned til 3,17 kr. pr booking. På selve annoncen for nytårsmenuen lykkedes det, udover billige bestillinger, at skaffe 234 reaktioner på opslaget, 40 kommentarer og 61 delinger hvilket gjorde at annoncen helt organisk spredte sig til potentielle, nye kunder. Selvom det ikke var vores fokus, lykkedes det os oven i hatten at generere 40 køb af gavekort på hjemmesiden, da brandingstrategien skabte momentum for biprodukterne.

Vil du have løbende gratis viden?

I vores nyhedsbrev modtager du som det første en E-bog om 13 konkrete optimeringsmuligheder i din Facebook-annoncering.