LinkedIn Ads | Webvækst

LinkedIn Ads

Annoncering på LinkedIn giver dig en unik mulighed for meget specifikt at ramme den branche som er relevant for dit firma at sælge til.

Derfor er Linkedin Ads smart!

Hvorfor skal du bruge LinkedIn Annoncering

Det er vigtigt at understrege at LinkedIn’s annonceplatform stadig er ung og er langt fra lige så intelligent som Facebook og Google. Det betyder eksempelvis at vi ikke kan lave dynamisk retargeting baseret på adfærd eller at vi kan målrette efter konverteringer. MEN hvis du driver en virksomhed som arbejder med B2B, så er LinkedIn en super effektiv platform at arbejde med. LinkedIn er verdens største sociale medie for forretningsfolk, som sidder i et professionelt mindset mens de er på platformen, hvilket betyder din målgruppe sidder på platformen. Med LinkedIn annoncering har du også mange mål retnings muligheder for at ramme din målgruppe, ved eksempelvis at segmentere efter funktion, virksomhedsstørrelse, branche, køn, alder, geografisk placering mm. Platformen er specielt effektiv når det kommer leadgenerering til din salgsafdeling. 

Hvorfor tør ingen bureauer at arbejde med LinkedIn annoncering?

Det er dyrt at træde forkert på LinkedIn. Du skal vide, hvad du laver. Facebook er blevet lidt en playground, hvor man kan hygge sig med at lære tingene at kende – hvad virker, og hvad virker ikke. Det kan du ikke på LinkedIn. Så skal du i hvert fald være meget rig og ligeglad med dine penge, da du skal forvente klik-priser der kan være 10x højere end hvad de er på Facebook. Helt lavpraktisk er professionalismen på et langt højere niveau, hvor det er altafgørende at have en plan for hvem man vil ramme, hvorfor man vil ramme den givne målgruppe – og hvad man vil have ud af at ramme dem. Det er særligt effektivt at benytte platformen til leadgenerering på B2B-plan, men det er de tunge drenge, der leger her – så dit content skal sidde lige i skabet, hvis du vil lege med. 

 
LinkedIn Ads

Målgrupper og Tracking på LinkedIn

LinkedIn Insight Tag

Ligesom på Facebook og Google, så er det vigtigt at du starter med at få sat et tracking værktøj på din hjemmeside. I dette tilfælde bliver det kaldt et LinkedIn Insight Tag. Med et LinkedIn Insights tag har du mulighed for at se hvilke personer der besøger din hjemmeside, track hvilke besøger der konverterer og ikke mindst retarget de besøgende

LinkedIn Ads

Eksempler på LinkedIn annoncer:

LinkedIn Ads
LinkedIn Ads
LinkedIn Ads

Hvad er LinkedIn ads?

LinkedIn Ads gør det muligt i samarbejde med dig at finde de mest kvalificerede B2B kunder til din virksomhed. Vi kan med en stor precision finde lige netop de personer og brancher som giver mest mening for dig at annoncerer til. Du kan både skabe større kendskab til dit brand men også genererer flere leads til din forretning. Mulighederne er på LinkedIn store for at ramme lige netop den målgruppe som skabe størst værdi for din forretning med en annonce som målretter sig præcist til disse personer. 

Kunne du tænke dig at høre hvad LinkedIn Ads kan gøre for din virksomhed?

Udfyld skemaet og bliv kontaktet af vores LinkedIn specialist. Vores medarbejder vil have analyseret de potientielle muligheder og komme med konkrete løsningsforslag

Nysgerrig på fremtidens markedsføring?

I vores nyhedsbrev kan du holde dig opdateret på fremtidens marketing

13 skjulte skatte i Facebook annoncering

Annoncerer du på facebook?

Få 13 af de mest uundværlige Facebook-teknikker, der vil få din forretning til at skalere eksplosivt