Pinterest Annoncering

Pinterest Annoncering

Mangler en overskrift

De fleste kender Pinterest, men er måske ikke helt kloge på, hvad det kan gøre for din virksomhed – så lad os tag dig i hånden og guide dig lidt.

72% af brugere på Pinterest bliver inspireret til at foretage et nyt køb, mens de bruger platformen. Grunden til den store andel af brugere, som lader sig inspirere til et nyt køb, er, at Pinterests målgruppe besøger platformen med det primære formål om at lade sig inspirere til det næste køb. Det vil sige, at du med Pinterest har mulighed for at ramme købeklare, potentielle kunder på det absolut bedste tidspunkt.

Ting, du skal være opmærksom på, når du vælger Pinterest som annonceringsplatform:

  1. Overvej, hvilket segment du vil ramme på Pinterest
  2. Segmentet hedder primært kvinder i alderen 18-50 år
  3. Det er bedst med produkter, der egner sig til dette segment
  4. Produkter til livsstilsområdet plejer at fungere bedst, dog har vi også set rigtig god performance på smykker, puder og massagepistoler
Pinterest Annoncering

Hvordan fungerer det?

Pinterest kan på mange måder ses som en blanding mellem Google og Facebook i den måde, som annonceringen opsættes på. Din annoncering baserer sig nemlig på såkaldte søgeord, som bruges til at promovere dine pins til den rigtige målgruppe. Forestil dig eksempelvis, at der bliver søgt efter ‘indretningsidéer’, og du sælger møbler. Ved hjælp af søgeord inden for kategorien ‘indretning’ kan du målrette din annoncering mod de personer, som udviser en helt konkret interesse gennem deres søgning.

Der findes også andre måder at målrette din annoncering mod den rette målgruppe, på måder der generelt minder mere om Facebook. Her får du et par stykker:

1.

Målret annoncering til websitebesøgende

2.

Målret annoncering til look-a-like på website

3.

Målret annoncering til look-a-like ud fra kundeliste

4.

Målret annoncering til interessebaserede målgrupper

Pinterest Annoncering

Hvordan kan du sælge og hvad skal du sælge på Pinterest?

Grundet kanalens formål er det hyper vigtigt, at dit content egner sig til Pinterest. Da Pinterest baserer sig på at være en inspirationsplatform, er det vigtigt, at du ikke forsøger at lave et “hårdt salg”. Du skal i stedet prøve at inspirere din målgruppe til at se de forskellige måder, som dine produkter kan anvendes på. I modsætning til Facebook, hvor reklamer i høj grad skiller sig ud fra det andet content, er det nemmere på Pinterest at “skjule” din annonce blandt alle de organiske inspirationspins.

Hvis du har et produkt, som henvender sig til livsstil og kan inspirere, kan Pinterest derfor meget vel være den perfekte platform til at promovere dit produkt til potentielle nye kunder.