Pizzahytten Case | Webvækst

Pizza hytten

En Pizzaforretning På Digitalt Webshop-Niveau Med Banebrydende Tal

revolutionerer pizzabranchen og skaber salg til kun 5.2 kr

fra ambitionsniveau på 13 butikker til 50 butikker

1. info

Kunde

Pizzahytten

Website

https://pizzahytten.dk/

Service

Marketingstrategi og annoncering: Facebook, Instagram, Youtube ads, SEO, webdesign og Video Content.

Markeder

Danmark

Opstart

07/11/2019

2. Gør Pizza til en trend gennem storytelling

Da Pizza Hytten havde en vision om at formidle storytelling ud over det sædvanlige, har vi været helt ind i roden af virksomheden, for at hjælpe med at fremhæve historien bag. Der var et behov indenfor Pizzahyttens kæde, om at skabe kendskab for Pizzahyttens historie og deres autentiske pizzaer. Som en upcoming kæde havde Pizza Hytten et problem. Hvordan får man dannet en unik historie og en relation omkring et brand og hvordan sikrer man at ens markedsføring får fortalt denne historie i den rigtige rækkefølge og med indhold der får den individuelle kunde til at reagere. Vigtigst af alt, hvordan skaber vi et brand online, der både skaber en relation mellem os og vores kunder, samt. sælger pizzaer til en fordelagtig pris.

Pizzahyttens kunderejse:

Pizzahytten Case

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Vi skaber resultater

0
Fra 1 til 12 åbnede butikker ​
0 %
Vækst på et år
0 %
CTR fra 2,1% til 7.5%

3. fra Pizzaria til veletableret brand

Løsningen blev et væld af marketing flows der hver især skulle sørge for at kunden blev guidet dybere og dybere ned i konceptet og dens historie. Mere end 20 forskellige flows blev udarbejdet alle med udgangspunkt i at ramme de forskellige demografiske målgrupper og interesserer samt kundeadfærden. Webvækst har som agency for Pizza Hytten været med helt fra starten. Vi har administreret sociale medier på alle deres platforme, og har haft et tæt samarbejde samt stor indsigt i deres forretningsmodel. Vi har dækket hele spektret lige fra Google Ads, video content, Youtube, SEO, webdesign til deres Facebook/Instagram content og markedsføring. Vi har i samarbejde skabt en salgsmaskine som arbejder over alle deres digitale platforme. I tæt samarbejde har vi hjulpet dem med lancering af nye lokationer og events. Vi har understøttet brandet og løbende opbygget højere kendskab for Pizza Hyttens historie og deres autentiske pizzaer. Dermed sikrede vi os et solidt fundament på et marked med støt stigende konkurrence.

Creative solutions: Vi har bygget hele kæden op omkring et brand - Angelo er blevet ansigtet, og hele idéen med en familie fra Sicilien, har vi i samarbejde med Pizza Hytten udarbejdet. Efter at kunne erklære, at det yngre segment var underperformende rent salgsmæssigt, skabte vi en dille omkring Pizza Hytten. Vi fik fuld råderet over deres baggård, hvor vi arrangerede hyggelige aftenen målrettet det yngre segment. Det var alt fra date-night til Summer Luch - alt med gennemgående Italiensk tema. Herefter målrettede vi en direkte micro influencer kampagne, hvor vi udvalgte vi 30 af de mest populære unge mennesker i Aarhus, som fik tildelt et “Loyalty Card”. Med kortet, kunne man indfri en pizza til 40 kroner. Til gengæld var betingelsen, at de pågældende influencers postede en Instagram Story. Som følge af storytelling, lavede vi en strategi med gennemarbejdet videomateriale, hver gang der åbnede en ny butik. Alt dette som en del af det faste content på instagram og facebook.

Eksempler på annoncer:

Pizzahytten Case
Pizzahytten Case
Pizzahytten Case

4. En Pizzaforretning på digitalt webshop-niveau med banebrydende tal

Siden vi overtog Pizzahyttens digitale markedsføring har vi væsentligt forøget deres online performance. Vi har skabt 600% vækst i antal likes om måneden for samme budget som de før brugte. Den gennemsnitlige Click Through Rate på Pizzahyttens annoncer steg til 7,5% fra 2,1%. Deres gennemsnitlige Cost per Click er faldet fra 5,2 kr til 2,6 kr samlet henover alle deres platforme, og deres online kendskabsgrad er øget med 220%.
Ved siden af dette har segmentet skiftet betydeligt. I dag er Pizzahytten blevet langt mere populært hos unge, og antallet af restauranter er steget fra 3 til 10 i Danmark. Pizzahytten har modtaget priser der længe endnu har skabt et fundament for at være Århus’ mest populære pizza. Pizzahytten betaler i dag 5.2 kr for at sælge en pizza.

Vil du have løbende gratis viden?

I vores nyhedsbrev modtager du som det første en E-bog om 13 konkrete optimeringsmuligheder i din Facebook-annoncering.