Plusmaleren Case | Webvækst

Plusmaleren

Kåret til Årets Maler 2020

fra maler til årets maler 2020

Flere Kunder, Bedre Kunder Og Færre Omkostninger

1. info

Kunde

Plusmaleren

Website

https://www.plusmaleren.dk/

Service

Google Ads + Marketingstrategi og annoncering

Markeder

Danmark

Opstart

12/01-2020

2. Hvordan får man de mest attraktive kunder, til de mest attraktive priser?

Plusmaleren er en ung malervirksomhed, der startede tilbage i 2018 med lokalisering i Aarhus. Virksomheden leverer malerarbejde i den højeste kvalitet og bruger miljøvenlig maling. Branchen er generelt præget af konstante forbedringer og Plusmaleren gør alt for at være på forkant med udviklingen. Af samme årsag er Plusmaleren en virksomhed, hvor kunderne kommer igen.

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Vi skaber resultater

0 %
konverteringsværdi
0 Kr
For 40 nye kunder på kun 3 måneder

3. Ombygning af annonceopsætningen med fokus på konverteringer

Efter en nøje gennemgang af de eksisterende kampagner, konstaterede vi, at der var bestemte kampagner og søgeord, der havde uudnyttet potentiale. Vi valgte at rydde op og fjerne kampagner med underperformende resultater - og herefter blev der lagt fuldt fokus på de kampagner der levede op til det fulde potentiale.
Dernæst valgte vi at lave en søgeordsanalyse og kiggede på hvilke søgeord, der lå mange søgninger på, som Plusmaleren ikke i forvejen lå på - og hvor konkurrencen heller ikke var høj. Der blev både taget højde for det enkelte søgeord, men også den geografiske afgrænsning af søgeordet.
Der blev tilføjet flere søgeord på nuværende Google Ads kampagner og annonceteksten blev gjort dynamisk, hvilket vil sige, at teksten altid var tilpasset det enkelte søgeord og den enkelte forbruger, hvorfor vi så en betydelig forbedring af quality score – hvilket resulterede i billigere og mere værdifulde klik.

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Ved sit gamle bureau, betalte Plusmaleren i gennemsnit 17,42 kr. pr klik på Google. Af disse klik, havde de en konverteringsværdi på 4,33%, hvorfor det i gennemsnit kostede ham 402 kr. at generere en kunde. I perioden mellem 1. juli og 1. december kostede det Plusmaleren 23.741 kr. at anskaffe sig 59 nye kunder gennem sine Google ads.
Da vi overtager Plusmalerens Google ads konto, ændres disse tal hurtigt. Efter to måneder betalte Plusmaleren i gennemsnit 15,77 kr. pr klik. Af disse klik havde han nu er konverteringsværdi på 10,77%. Derfor kostede det nu i gennemsnit Plusmaleren 174,01 kr. pr konvertering, kontra de 402,39 kr. det kostede hos deres tidligere bureau, samtidigt med at hans kliks var betydeligt mere effektive. I perioden mellem d. 12 januar og d. 3 marts, kostede det dem 5.880 kr. at anskaffe sig 40 nye kunder gennem sine Google ads.
Alt dette medførte, at Plusmaleren nu ikke havde brug for at benytte sig af 3 Bygge Tilbud og Håndværker.dk. De begyndte at få kvalitetsbevidste kunder, hvor de havde tid til at lægge den rigtige mængde ressourcer og levere et godt stykke håndværk, der passede med deres DNA. I dag har vi bygget en større markedsføringsmaskine i samarbejde med Plusmaleren, og genererer kunder gennem SEO, Google Ads og Facebook annoncering.

Nysgerrig på fremtidens markedsføring?

I vores nyhedsbrev kan du holde dig opdateret på fremtidens marketing

13 skjulte skatte i Facebook annoncering

Annoncerer du på facebook?

Få 13 af de mest uundværlige Facebook-teknikker, der vil få din forretning til at skalere eksplosivt