Restaurant Frederiks have

Flere Gæster Og Færre Omkostninger.

Flere Gæster Og Færre Omkostninger.

Nomineret Michelin Restaurant får fuldt hus

1. info

Kunde

Restaurant Frederiks have

Website

https://frederikshave.dk/

Service

Marketingstrategi og annoncering Facebook og google ads.

Markeder

Danmark

Opstart

3/11-2020

2. Hvordan får en michelin nomineret restuarant flere kunder i en svær tid?

Frederiks Have er en restaurant som har til huse på kanten af Frederiksberg have i Hovedstaden. Restauranten blev i 2020 overtaget af Jonas Nikolajsen, hvis ambitioner for stedet skyder mod månen. Restauranten er Michelin nomineret og byder på mad fra det dansk/franske køkken. Selvsagt er servicen, maden og vinen altid i højeste klasse. Allerede fra første møde mærker vi ambitionerne, som Jonas bærer rundt på med Frederiks Have. I Oktober starter vores samarbejde og de første annoncer på Facebook og Google lanceres. Med en datadrevet marketing strategi, var vi sikre på at målet om flere frokost og aften bookinger i en svær corona tid intet problem var.

Eksempel på kunderejse:

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Vi skaber resultater

0
Bookinger I svær Corona tid
0
Personer rækkevide
0 kr
Gennemsnitlig CPC

3. Hvordan starter man en datadreven marketing strategi?

Med nomineringer til en michelin stjerne, var der selvsagt et kæmpe branding potentiale for Frederiks Have, også grundet deres gode placeringen i hovedstaden samt fantastiske mad. Naturligt havde Restauranten allerede en videopræsentation, hvilken vi benyttede som en generel Branding kampagne. Kampagnen var geografisk afgrænset til Frederiksberg +14 km radius. Vi valgte at annoncere lokalt i hovedstadsområdet, fordi det er deres foretrukne målgruppe, og fordi målet med kampagnen ud over flere kunder, også var at få relevant data til de næste kampagner. Branding videoen havde en rækkevidde på 73.175 personer, og har genereret over 500 unikke besøgende på hjemmesiden. Oven i disse pæne tal lykkedes det os at genere 28 bookinger direkte gennem branding kampagnen. Branding Annoncen var en succes, og medførte til endnu bedre resultater i de efterfølgende kampagner. Vi vidste nu med tilstrækkelig sikkerhed, hvem vores kernemålgruppe var. Det handlede derefter om at lave salgsorienterede annoncer, med fokus på bookinger. For at ramme endnu flere relevante personer i vores næste kampagner, opsatte vi annoncer målrettet mod “look-a-like” audiences.Dermed rammer vi personer som “ligner” vores kernemålgruppe, hvorvidt det er på interesse, adfærdsmønster, alder eller lign. Vi opsatte fire kampagner med fire forskellige vinkler. Et Frokosttilbud, Et aftentilbud , Nytårs take away, Jule takeaway, og tallene taler for sig selv. Kampagnen med aften tilbuddet har en CPC (cost per click) på 0,47 kr. hvorigennem der er blevet genereret 69 bookinger. Kampagnen med frokost tilbuddet har en CPC på 0,91 kr., hvor der er blevet genereret 33 bookinger. Kampagnen med Nytårs Takeaway har en CPC på 0,66 kr., hvor der er blevet genereret 90 bookinger. Kampagnen med Jule Takeaway har en CPC på 1,14 kr., hvor der er blevet genereret 77 bookinger. Kort fortalt har Vi fra 3. oktober til og med 31. december generet 297 bookinger til en Michelin nomineret restaurant i en svær Corona tid. Samtidigt har vi kørt forskellige annoncer på Google Ads, så vi også er synlige i pull kanalerne - altså sørger vi også for at være til stede, når folk i forvejen viser interesse. Vi har formået at få 172 visninger på vores Hjemmeside for små 505,63 kr. En CPC. på 2,95 kr. De personer der selv aktivt søger efter lignende mad og restauranter, og derefter besøger hjemmesiden, bliver mødt med relevant information og købspåmindelser på Facebook efterfølgende. Derfor benyttes den data vi opsamler altid, med fokus på at skabe reel værdi.

Eksempler på annoncer:

4. Flere gæster og færre omkostninger.

For restuaranter er det svært at købe råvare ind og undgå madspil når man ikke er sikker på, hvor mange besøgende man får hver dag - især i en corona tid, hvor restriktioner lammer hele branchen. De 3 måneder, hvor vi har annonceret for Frederiks Have har vi generet 297 bookinger direkte gennem annoncerne, hvilket må siges at være tilfredsstillende grundet et overblik over gæster, indkøb og omkostninger. Vigtigst af alt, har vi lykkedes med at få omsætningen til at stige og omkostningerne til at falde.

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne