Skagen Clothing - Fra sommer til helårsbrand.

Skagen Clothing danner grundstenen for en garderobe fyldt med nordisk inspirerede og tidsløse samt komfortable stable pieces i en høj kvalitet. Skagen arbejder med en vision om at blive Nordens førende tøj brand og verdens førende indenfor Hør. Webvækst har været med på rejsen i over 1,5 år med forrygende resultater til følge.

Teamet bag væksten:

“Først og fremmest er der tale om et markedsføringsbureau, som afdækker alle kanaler din virksomhed har brug, for at eksponere sig på og opnå den tilpasse mængde støj i 2023.

Vores virksomhed har tidligere markedsført sig profitabelt gennem Facebook og Google, men har dog haltet på bl.a. Tiktok og Snapchat. Dette mente Webvækst de kunne forbedre.

Vores første måned med Webvækst resulterer i en 100% vækst på vores webshop og en ROAS der nærmede sig 20.

2. Måned formår vi at vækste 100% mere end den foreløbige måned. Denne gang med ROAS over 20.

3. Måned vækster vi endnu engang 50% mere end den foreløbige måned, hvor Webvækst i høj grad har fokuseret på returning customers, nye segmenter og average order value ved hjælp af diverse optimeringer og integrationer i Shopify.

Det næste Webvækst har sat på fokus på, er at få vores brand ud over landets stepper. De har mål om at ekspandere til nye markeder. Heriblandt Sverige og Norge.

Ved Webvækst kan man forvente et samarbejde med et initiativrigt team med en masse mål og visioner for jer. – personligt ser vi jer mere som en samarbejdspartner, end et bureau og vi glæder os til at se, om vi sammen kan gøre vores forretning til et international brand.”

Marcus Dahl

Co-Founder & CEO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Tøjvirksomhed

Software benyttet

Fra hørbukser til hele klædeskabet

Skagen-Clothing opdagede tidligt en stigende trend i Danmark, nemlig hør. Denne blev bekræftet da de af to omgange måtte melde udsolgt, inden varerne overhovedet havde landet på hylderne.

Men en trend kan dø, lige så hurtigt, som den fik liv. Udover at holde kurven ved strategisk at hæve ad spend og tilføre nye kanaler til Skagen-Clothings kunderejse, har det af den årsag været en nødvendighed at fokusere på effektive lanceringer af nye produkter og kollektioner samt ekspandering til nye og større markeder.

Index ift. sidste år

+ 0 %

Stigning i ordre ift. året forinden

0 %

Stigning i AOV

0 %

Stigning i returning customer rate

0 %

Opskriften til en effektiv lancering

Produktudvidelse kan i mange tilfælde være et effektivt vækst værktøj, som vi ofte benytter i fremadstormende virksomheder. Dog er det essentielt at sørge for, at disse nyheder ikke går tabt blandt loyale kunder, selvom styrken ligeledes ligger i at tiltrække nye målgrupper.

Netop her sikrede vi en fordobling i Returning customer rate sammenlignet med året forinden. Ved at kombinere Email Marketing, post purchase paid social kampagner og Look a Like audiences på highest grossing clients, skabte vi et fundament for effektiv produkt lanceringer, der skabte toplinje såvel som bundlinje

  • Post purchase sikrer dig et audience, der kender din kvalitet. 
  • Datadrevne E-mail kampagner skaber profitable lanceringer
  • Early bird lead annoncer skaber et højt konverterende publikum
  • 95% højere returning customer rate, sammenlignet med året forinden

Der er en årsag til at det hedder Performance Max…

Ved lanceringen af Googles nyeste kampagne format Performance Max, oplevede Skagen-Clothing et gevaldigt boost i salg af enkelte kollektioner. Dette var og er fortsat et resultat af muligheden for at bygge en hel kunderejse i kampagne formatet selv. Ved at skræddersy content og udvidelser specifikt til de individuelle produkter, gjorde vi kampagnen hyperrelvant til vores audience.

  • Aktivgrupper baseret på highest grossing clients 
  • Specifikt content og feeds til det individuelle produktkategorier
  • CPA DKK 16,- 

E-mail segmenter skaber performende kampagner

Der har gennem tiden været et væsentligt fokus på lead indsamlingskampagner, hvorfor det blev nødvendigt at arbejde med databaserede segmenter i Klaviyo. Her fokuserede vi især på indtjening pr. kunde, køn og post purchase krydskøb. Ved udsendelse af kampagner laver vi derfor 3-5 mails, som er målrettet den specifikke målgruppe vi udsender til.

  • Over 50% CTR 
  • 97% stigning i conversion rate 
  • 47% fald i unsubscribe rate

Organisk Vækst er bæredygtig vækst

Efter indtagelsen af de fleste relevante og højt omsættende søgeord på Paid search, blev det et prioritet at målrette vores fokus på Skagen-Clothings organiske søgninger. Her var det især relevant at placere os højt på hørbukser. Strategien gennemarbejdede onpage såvel som off page SEO. Efter blot 3 måneder rangerede vi højere end hhv. Zalando, H&M og Zara på 4 produkter, hvilket resulterer i en organisk omsætning på DKK +100.000 månedligt.

  • DR stigning på 52
  • Organisk omsætning fra DKK 15.000 – DKK 100.000+
  • +72 side 1 placeringer

Sverige er også vild med Hør

Da vores Ad-spend nåede niveauer, hvor vi havde en for høj frekvens på samtlige kanaler til størstedelen af relevante danskere, så vi os nødsaget til at fokusere på vækst gennem nye markeder. Derfor hjalp vi med at lancere Skagen-clothing.se og igangsætte markedsføringen. Her var der især fokus på Social proof og UGC, således at Sverige blev oplyst omkring vores brand fra relevante personer og medier, som de dagligt fulgte og kunne se sig i øjenhøjde med. 

  • Fra SEK 0  – SEK 500.000 månedlig omsætning på 4 mdr. 
  • Blended ROAS 17 efter 3 måned 
  • 3,27% conversion rate.

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.