Snapchat Annoncering

Snapchat Annoncering

Nyt, konverteringsstærkt SoMe medie

2020’s Q4 har været Snapchats vigtigste kvartal hidtil. Omsætningen steg 66% til 770$ millioner dollars og den gennemsnitlige omsætning pr. bruger steg med 36% i samme periode.

Du kender allerede Snapchat. Snapchat er på ingen måde det nye “sexede” medie længere, for den titel kan vi trygt tildele TikTok. Snapchats annonceringsplatform kom dårligt fra start.

Snapchat lancerede deres annonceplatform i 2018, som de har bygget videre på. I foråret 2020 tog det virkelig fart. Forbedret pixel, forbedret levering af annoncer og forbedret annonceadministrator. Her er det mest essentielle i deres udvikling ikke nævnt. Nemlig deres demografiske udvikling, som har vendt alt på hovedet for Snapchat.

Fra en transformation fra billig CPM, dårlig levering og ikke-konverterbar trafik til god demografisk målgruppe, god pixel, god levering og konverterbar trafik, kan Snapchat nu konkurrere mod de helt store drenge i skolegården. Vi ser cases, der outperformer annonceplatforme som Facebook og Instagram med billigere CPM, lavere pris pr. swipe up/klik, højere CTR og lavere CPA.

Vi ser cases, hvor vi kan spende helt op til 25% af det samlede annoncespend, og stadig opretholde en profitbal ROAS. 

Snapchat Annoncering

Vores learnings

Med vores arbejde på Snapchat har vi selvfølgelig også lavet nogle learnings.
De fire bedste performende feeds:

Single Image/Video

Single Image/Video er det feed du får op imellem stories fra dine venner. Dette feed kan være forstyrrende, og du vil oftest ikke opleve samme Swipe Up Rate på disse sammenlignet med andre.

Story Ad

Story Ad er måske det bedste feed, når du vil introducere noget længere eller mere komplekst. Når folk ser en story ad, så er de nemlig i et udforsk “mode”. Du betaler dog også en lidt dyrere CPM, men det plejer bestemt at være det værd.

Collection

Collection kan du bruge på alle formater. Som du måske kender fra Facebook, så er det til sammenligning en Instant Experience, hvor du har tilføjet et katalog på dit kreativ.

Catalog Sales

Salg fra katalog, som du kender det på Facebook og Instagram. Vi har oftest brugt det i forbindelse med retargeting på Snapchat, hvor performance har været ulige alt andet.

Snapchat Annoncering

Hvilke produkter skal jeg sælge for at køre Snapchat annoncering?

Snapchat Annoncering

Produkter med kort købsrejse

Snapchat Annoncering

Produkter med lang og kompleks købsrejse

Hos Webvækst oplever vi klart bedst performance på Snapchat med produkter, hvor købsrejsen er kort. Her har vi meget bedre mulighed for at måle det reelle afkast på Snapchat, da forbrugeren som oftest også kan købe produktet på mobil og ikke behøves desktop.

Er købsrejsen modsat lang og kompleks, så køber forbrugeren givetvis ikke ved et enkelt swipe up. Her vil forbrugeren som udgangspunkt flytte over på desktop, undersøge markedet for kvalitet og priser og søge anden relevant information på produktet inden selve konverteringen sker. Her vil det være svært at måle Snapchat performance, men derimod kommer forbrugeren givetvis ned i et Facebook retargeting setup, hvor du har muligheden for at influere forbrugeren yderligere.

Hermed kan Snapchat både være et supplement i dit digitale marketing mix, men det kan bestemt også være en konverterbar kanal.

Gns. CPM:
10 DKK

Gns. Pris pr. Swipe Up:
1 DKK

Primære målgrupper:
+30 År