Søgeannoncer

Søgeannonce giver dig mulighed for at ramme potentielle købere som aktivt leder efter din ydelse

Derfor er søgeannoncer smart!

Udnyt dit fulde potientiale på google

Søgeannoncer

Netop fordi denne type annonce rammer folk som aktivt søger efter det du har at tilbyde, ser vi også her en høj CTR i forhold til andre annoncering kanaler. Søgeannoncer er perfekte til dig, hvis du gerne vil have at folk klikker ind på din website fremfor din konkurrents når de søger på Google. Med søgeannonce konkurrerer du om at være det første resultat som folk ser når de søger efter en bestemt ydelse på Google. En vigtig del af at få netop din hjemmeside til at blive rangeret som det øverste resultat er Googles quality score. Google giver her din annonce en score baseret på 3 parametre for at bestemme hvor relevant din annonce er. Det første parameter er CTR og handler om hvor mange mennesker Google tror ser din annonce klikker ind på din hjemmeside. Udover CTR kigger Google også på din annoncerelevans.

Hvis hvad du skriver i din annoncetekst passer godt med din hjemmeside og de services du tilbyder, vil Google vurdere at der er en høj annoncerelevans. Den sidste parameter er landingsside oplevelsen. Hvis dine potentielle kunder har en god oplevelse på din hjemmeside og bliver der i langt tid, vil Google give din annonce en højere rangering. Udover quality score er det selvfølgelig også vigtigt for Google hvor mange du betaler for din annonce. Jo mere du betaler for din annonce, jo større sandsynlighed for at din annonce vil blive placeret øverst på siden. Når selve annoncen skal bygges op skal du have lavet en søgeordsanalyse af de ord som du forventer dine kunder vil bruge når de søger efter dig. Der vil her i de fleste brancher være en stor kamp om de mest populære søgeord, hvilket også gør dem det sværere at ligge højt på. En måde at differentiere dig på er at skrive nogle gode annoncetekster som får dine annoncer til at skille sig ud fra konkurrencen. Hvis du vil gøre dig nogen forhåbning om at blive set blandt konkurrenter er det derfor en god investering at ligge en del tid i selve annonceskrivningen

Eksempler på Søgeannoncer:

Søgeannoncer
Søgeannoncer

Kunne du tænke dig at høre hvad Google Ads kan gøre for din virksomhed?

Udfyld skemaet og bliv kontaktet af vores Google specialist. Vores medarbejder vil have analyseret de potientielle muligheder og komme med konkrete løsningsforslag