Tik Tok Ads

Tik Tok Ads

Den vildeste algoritme

 Hvis du er typen, der er skeptisk omkring nye sociale medier, og helst lige skal i tænkeboks, før du placerer Ad-Spend et nyt sted, så læs med her, hvor jeg vil lade tallene overbevise dig.

I 2017 omsatte TikTok 63 millioner USD. I 2020 omsatte TikTok 1.9 milliarder USD, og det forventes, at de omsætter 30 milliarder USD i 2021. I september måned af 2021 nåede TikTok milepælen ‘1 milliard aktive brugere om måneden’. Den gennemsnitlige TikTok bruger, bruger i gennemsnit 850 minutter om måneden på appen.

Hvis du havde mulighed for at gå tilbage i tiden og lave annoncer på Facebook, hvor klik priserne var rekordlave, og hvor dine annoncer ikke bare blev én af de tusinde, som folk scroller forbi hver dag – så ville det være en no-brainer at gøre det. På nuværende tidspunkt er det præcis den mulighed, som du har fået, hvis du begynder at annoncere på Tik Tok.

Selvom app’en i starten var domineret af et kvindeligt segment, er det mandlige segment hurtigt kommet efter. I dag lyder fordelingen på 58% kvinder og 42% Mænd.

Tik Tok Ads

Vores bedste learnings fra TikTok

1.

TikTok influencers kan både lave konverteringer og øget trafik til din TikTok side. Her ser vi tit, at spark-ads er særdeles effektivt, da det også udfylder kriteriet med native content.

2.

Skab en solid reachmæssig organisk kanal før du laver annoncer. Forbrugeren tenderer til at klikke ind på den tilhørende TikTok side, hvor der gerne skal være aktivitet også.

3.

Native content performer bedst. Du kan også sagtens bruge traditionelle ads, som du også bruger på Facebook.

4.

TikToks algortime er for vild.

Hvordan kan du bruge TikTok i dit marketingmix?

Sådan her bruger vi TikTok i forskellige kunders marketingmix:

1.

Skabe billig trafik, som du senere kan opsamle og konvertere i dit bottom funnel flow.

2.

Skabe konverteringer, baseret på den trafik, som du har på din side.

3.

Bruge TikTok som interagerende awarenss i din kunderejse, hvor du skaber interaktion bruger og virksomhed imellem, som et ekstra sjovt led i din kunderejse.