TikTok Annoncering

Hvis du er typen, der er skeptisk omkring nye sociale medier, og helst lige skal i tænkeboks, før du placerer Ad-Spend et nyt sted, så læs med her, hvor jeg vil lade tallene overbevise dig. 

I 2017 omsatte TikTok 63 millioner USD. I 2020 omsatte TikTok 1.9 milliarder USD, og det forventes, at de omsætter 30 milliarder USD i 2021. I september måned af 2021 nåede TikTok milepælen ‘1 milliard aktive brugere om måneden’. Den gennemsnitlige TikTok bruger, bruger i gennemsnit 850 minutter om måneden på appen.

Hvis du havde mulighed for at gå tilbage i tiden og lave annoncer på Facebook, hvor klik priserne var rekordlave, og hvor dine annoncer ikke bare blev én af de tusinde, som folk scroller forbi hver dag – så ville det være en no-brainer at gøre det. På nuværende tidspunkt er det præcis den mulighed, som du har fået, hvis du begynder at annoncere på Tik Tok. 

Jeg sammenligner her med Facebook, da tallene på TikTok bevæger sig betydeligt hurtigere, end Facebooks gjorde i sin tid. Det er klart, at TikTok har fordelen af at være et ‘corona-barn’, men det ændrer ikke på fakta. 

Selvom app’en i starten var domineret af et kvindeligt segment, er det mandlige segment hurtigt kommet efter. I dag er 58% af brugerne kvinder og de resterende 42% mænd. Aldersgrupperne, der findes på TikTok er også konstant udviklende. Selvom størstedelen af brugerne er teenagere og unge, er der i dag også mulighed for at ramme ‘voksne mennesker’ med dine annoncer. Den samme udvikling går igen på både Facebook, Instagram og Snapchat, hvorfor TikTok snildt kunne blive det nye sort.

TikTok Annoncering

Nicholas – Tiktok Expert

TikTok Annoncering

Hvordan Fungerer det?  

Hvis man skulle sammenligne med en anden platform, så tænk på Instagram stories eller Reels, hvor du i stedet for at swipe til siden, scroller op og ned. Hele skærmen er fyldt fra top til tå af dit content. I de 850 minutter om måneden, hvor den gennemsnitlige bruger kigger på TikTok, har du derfor mulighed for at fylde hele deres skærm ud med din annonce.

Formaterne af TikTok fungerer lidt a la Facebook, hvor du har forskellige annonceplaceringer at vælge imellem. Du vælger derudover også målgrupper og segmenter, og til sidst vælger du budget på kampagner og annonceniveau, som du ville gøre det på Facebook.
TikTok tilbyder dig at vælge mellem forskellige hændelser, som kan målrette din annonce efter – navnligt: Reach, Traffic, App Installs, Video Views og Conversions.

TikTok Pixel

Heldigvis tilbyder TikTok en Pixel, der allerede virker. Det er vigtigt at understrege, at den virker, da det tog Pinterest lidt for lang tid, før de fandt ud af det. Dette betyder, at du med fordel kan bruge TikTok til at: 

1) Skabe billig trafik, som du senere kan opsamle og konvertere i dit bottom funnel flow.
2) Skabe konverteringer, baseret på den trafik, som du har på din side.
3) Bruge den som Middle funnel i din kunderejse, hvor du interagerer med kunden, som et ekstra led i din kunderejse.

Rapportering

TikTok har en Business Manager, der lidt ligner en ‘Made in China’ version af Facebooks .- hvilket selvfølgeligt er passende, da TikTok er ejet af det kinesiske firma ‘Bytedance’. Herinde har du mulighed for at tracke på samme parametrer, som du er vant til at tracke på. Derfor kan du med ro i maven se, hvor godt det går. TikTok arbejder også godt sammen med Google, hvilket giver dig mulighed for at inddrage TikTok i dit daglige Analytics-tjek. 

 

Snak med en, der er passioneret omkring TikTok 

Du tænker nok, at jeg lyder som en, der arbejder for TikTok – men det gør jeg ikke. Dog tror jeg på, at TikTok er et værktøj, der bare gerne vil arbejde for dig. Jeg har brugt det sidste år på at swipe rundt på TikTok i min fritid: Det startede som research, men jeg er sidenhen blevet hooked, og har også selv købt et par ting gennem TikTok annoncer. 

Tag et uforpligtende opkald med mig, så jeg kan klæde dig ordentligt på, før du kaster dig over den nyeste platform på markedet – og inddrager den i din digitale kunderejse.