Marketing Class

Marketing Class er Webvækst’ undervisningsportal

Her får mulighed, for at lære alt om den fuldkomne digitale kunderejse, og vigtigere endnu, hvordan du får dine kanaler til at snakke sammen, så du får mest muligt ud af dit marketingbudget.


Du kan forvente 50 Digitale Marketing classes og 8 fysiske Marketing class events i løbet af 2023.

 

Online marketing class

Efter at have udarbejdet strategier, analyseret resultater og eksekveret på digitale kunderejser for over 100 Webshops, har jeg draget nogle konklusioner. Konklusioner som jeg ønsker at dele. Her kan du lære, hvad du altid skal gøre, hvad du aldrig skal gøre, og hvad der virker i specifikke tilfælde. Du vil høre kort om de forskellige digitale marketingkanaler, og vigtigst af alt, hvordan de arbejder bedst sammen.

TILEMLD DIG HER

 

Efter at have udarbejdet strategier, analyseret resultater og eksekveret på digitale kunderejser for over 100 Webshops, har jeg draget nogle konklusioner. Konklusioner som jeg ønsker at dele. Her kan du lære, hvad du altid skal gøre, hvad du aldrig skal gøre, og hvad der virker i specifikke tilfælde. Du vil høre kort om de forskellige digitale marketingkanaler, og vigtigst af alt, hvordan de arbejder bedst sammen. 

TILEMLD DIG HER

Der kan være mange grunde til at åbne din shop i et nyt land. Måske din omsætning er stagneret, markedet er mættet, der er mere popularitet i andre lande mm.
Men hvornår skal du reelt tænke på det store udland, og hvordan bærer du dig ad med at åbne shoppen. I dette online Marketing Class vil jeg gennemgå ovenstående, samt levere en tjekliste, som du kan krydse af, før du krydser grænsen.  

TILEMLD DIG HER

Der blev lavet et studie i 2017, der regnede sig frem til at man får 23 gange pengene igen på en Email signup. Det kan være svært at forholde sig til. Hvor meget kan man egentligt give for en permission? Hvordan får man flest, og hvordan får man de bedste?
Vigtigst af alt, hvordan sørger du for, at din nye læser er glad og tilfreds, handler hos dig, alt imens du opbygger en brandværdi og loyalitet blandt din kundebase? 

Alt det og mere vil Natascha Westergreen, Head of E-mail i Webvækst, og jeg kommer ind på til dette Marketing Class.

 

TILMELD DIG HER

Forestil dig at gå ind i en butik på gågaden. Du kan ikke finde hoved og hale i, hvor du skal finde det du kigger efter, der ser ikke ud til at være en kasse, hvor du kan betale, og prisskiltene indeholder ingen informationer om varerne. Den oplevelse kan du hurtigt give en potentiel kunde på din Webshop. Konverteringsraten er alfa omega på en webshop. Du kan hurtigt annoncere dig fattig på at teste målgrupper, men hvis din webshop ikke spiller.
Her vil du lære, hvordan du tænker ind i dette, hver gang du laver ændringer på shoppen, og samtidigt få vores bedste learnings, så du sikrer at have conversion rate optimization i baghovedet. 

Internt i Webvækst har vi lige nu en debat. Debatten går på, hvorvidt Performance Max kommer til at være Google’s eneste kampagnetype i fremtiden. Det påstås at Google tracker data fra over 92% af internettet. Med Performance Max har du mulighed for ikke kun at benytte dem, men samtidigt også at sørge for, at dine kampagner lærer fra hinanden, så du i længden kun vises til de helt optimale personer. Den har dog også visse udfordringer. Her vil jeg gennemgå Pro’s & Con’s listen, og vil selvfølgeligt sætte nogle ord på, hvor jeg står i denne debat. 

Youtube annoncering er i sin egen kategori. Det kan hurtigt misforstås som værende kanal, hvor du kun kan fremvise video content, der sjældent konverterer. Det er dog ikke sandheden. Youtube har mange kampagne formater, der tilbyder en større række muligheder i din marketing funnel. D. 15 marts vil jeg online gennemgå, hvornår og hvordan vi bruger Youtube i Webvækst. 

For et år siden startede vi et samarbejde med Skagen-Clothing, og sidenhen er det kun gået én vej. Marcus og Thomas omsatte 3.500.000 samme måned, som de fik studenterhuer på. D. 28 marts vil de sammen med mig, Nicholas, holde et oplæg om, hvordan de startede og hvad de gjorde for at komme til, hvor de er nu. Sammen vil vi gennemgå de forskellige marketing funnels vi har benyttet os af gennem tiden, og hvordan vi vil sørge for at Skagen-Clothing ikke blot er et hør brand, men et etableret tøj brand. 

Når jeg opbygger en digital kunderejse strategi for mine kunder, har jeg et framework. En form for tjekliste jeg går igennem, for at vurdere, hvor vi skal benytte vores marketingkroner. Vi opdagede for nogle år tilbage, at det ikke længere handler om, hvor godt din ene kampagne kører på Facebook, men mere om, hvordan kanalerne snakker sammen. Bruger du din kundedata på tværs af dine marketingkanaler, og sørger du for at din funnel struktur snakker sammen? I denne online Marketing Class serie vil jeg individuelt gennemgå Meta, Snapchat & TIktok, Google og E-mail Marketing, og vigtigst af alt, hvordan de bedst snakker sammen med de andre kanaler.   

Younes Deaibes blev ansvarlig for 300 unge som 17 årige i Tivoli friheden, og byggede få år efter Danmarks største pizzakæde. Younes forstår at bygge et brand, og forstår at sælge en historie til befolkningen, der skaber direkte værdi til produktet der sælges. Vigtigst af alt, forstår han at bruge de rigtige mennesker, på de rigtige tidspunkter. Sammen vil vi gennemgå, hvordan man bygger et univers omkring sit brand, og hvordan man eksekvere på tiltagene direkte i sin marketing funnel. 

Hvorfor skal SEO være en del af din marketing strategi, hvilke muligheder er der og hvordan kan man arbejde med det? Det er alt sammen noget Jonas som har siddet med SEO i mange år, og leder WV SEO afdeling vil komme med sin forklaring på.

Hvor meget bruger du egentligt dit data til? Som digitale marketers er vi ret priviligeret. Forestil dig hvis folk vidste præcis hvor mange mennesker der skulle se deres TV kampagne, før der kom ét køb, hvilken kanal de så, da de købte, og hvilken film de så, da reklamen ramte dem. Alt det kan vi gøre digitalt og mere til. Vi har i dag muligheden for at samle alle disse datapunkter på én platform, og benytte den data til at forbedre vores marketingindsats på alle parametre. Her vil du lære, hvad du skal kigge på, hvordan du skal behandle KPI’er som Lifetime value, POAS, ROAS, CPA og få mere ud af dit marketingbudget. 
Som hjælp medbringer jeg Jonas Krøis Damsted fra Reaktion.com 

Der kan være mange grunde til at åbne din shop i et nyt land. Måske din omsætning er stagneret, markedet er mættet, der er mere popularitet i andre lande mm.
Men hvornår skal du reelt tænke på det store udland, og hvordan bærer du dig ad med at åbne shoppen. I dette online Marketing Class vil jeg gennemgå ovenstående, samt levere en tjekliste, som du kan krydse af, før du krydser grænsen.  

Forestil dig at gå ind i en butik på gågaden. Du kan ikke finde hoved og hale i, hvor du skal finde det du kigger efter, der ser ikke ud til at være en kasse, hvor du kan betale, og prisskiltene indeholder ingen informationer om varerne. Den oplevelse kan du hurtigt give en potentiel kunde på din Webshop. Konverteringsraten er alfa omega på en webshop. Du kan hurtigt annoncere dig fattig på at teste målgrupper, men hvis din webshop ikke spiller.
Her vil du lære, hvordan du tænker ind i dette, hver gang du laver ændringer på shoppen, og samtidigt få vores bedste learnings, så du sikrer at have conversion rate optimization i baghovedet. 

Når jeg opbygger en digital kunderejse strategi for mine kunder, har jeg et framework. En form for tjekliste jeg går igennem, for at vurdere, hvor vi skal benytte vores marketingkroner. Vi opdagede for nogle år tilbage, at det ikke længere handler om, hvor godt din ene kampagne kører på Facebook, men mere om, hvordan kanalerne snakker sammen. Bruger du din kundedata på tværs af dine marketingkanaler, og sørger du for at din funnel struktur snakker sammen? I dette online Marketing Class vil jeg fortælle dig, hvilke musthaves du skal kigge ind i, når du sammensætter din kunderejse. 

Webshopskolen har placeret sig som den førende Webshop uddannelse i landet. Her lærer du alt fra idé til handling, marketing og økonomi. Sammen med Webvækst og Webshopskolen kan du lære, hvordan din opstartede webshop, kan tages til nye højder.

Fysisk marketing class

Forestil dig at gå ind i en butik på gågaden. Du kan ikke finde hoved og hale i, hvor du skal finde det du kigger efter, der ser ikke ud til at være en kasse, hvor du kan betale, og prisskiltene indeholder ingen informationer om varerne. Den oplevelse kan du hurtigt give en potentiel kunde på din Webshop. Konverteringsraten er alfa omega på en webshop. Du kan hurtigt annoncere dig fattig på at teste målgrupper, men hvis din webshop ikke spiller.
Her vil du lære, hvordan du tænker ind i dette, hver gang du laver ændringer på shoppen, og samtidigt få vores bedste learnings, så du sikrer at have conversion rate optimization i baghovedet. 

For et år siden startede vi et samarbejde med Skagen-Clothing, og sidenhen er det kun gået én vej. Marcus og Thomas omsatte 3.500.000 samme måned, som de fik studenterhuer på. D. 28 marts vil de sammen med mig, Nicholas, holde et oplæg om, hvordan de startede og hvad de gjorde for at komme til, hvor de er nu. Sammen vil vi gennemgå de forskellige marketing funnels vi har benyttet os af gennem tiden, og hvordan vi vil sørge for at Skagen-Clothing ikke blot er et hør brand, men et etableret tøj brand. 

Der kan være mange grunde til at åbne din shop i et nyt land. Måske din omsætning er stagneret, markedet er mættet, der er mere popularitet i andre lande mm.
Men hvornår skal du reelt tænke på det store udland, og hvordan bærer du dig ad med at åbne shoppen. I dette online Marketing Class vil jeg gennemgå ovenstående, samt levere en tjekliste, som du kan krydse af, før du krydser grænsen.  

Webshopskolen har placeret sig som den førende Webshop uddannelse i landet. Her lærer du alt fra idé til handling, marketing og økonomi. Sammen med Webvækst og Webshopskolen kan du lære, hvordan din opstartede webshop, kan tages til nye højder.

LÆS MERE OM OS I FØLGENDE:

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne