Voksdugen

450% øget Ad Spend, endnu højere rOAS

Fordoblet omsætning på én måned

1. info

Kunde

Voksdugen

Website

https://www.voksdugen.dk

Service

Fuldkommen Kunderejse

Markeder

Danmark

Stiftet

21/06-2018

2. Hvordan øger man budgettet uden at gå på kompromis med den høje ROAS?

Da Covid-19 pandemien satte skub i online-salg, oplevede voksdugen.dk et mærkbart boost i sin omsætning. Med dette besluttede de sig for at benytte muligheden og tog en vækst-rejse. Dette krævede et marketing team, der kunne lægge en stretagi for, hvordan et klientel i aldersgruppen 60+ skulle købe så mange duge, som overhovedet muligt i takt med væsentligt højere digitalt budget. Vi opdagede hurtigt et uudnyttet potentiale på Facebook samt Google, idet der endnu var en del tabt trafik og konverteringer grundet mangel på strategi.
Med en gennemgående strategi, forøgede vi Voksdugens klikbudget med 450% og formåede samtidigt at forøge deres Return on Ad Spend (ROAS) væsentligt, idet der blev skabt en sund synergi mellem Voksdugens forskellige annonceringsplatforme, der skabte digital combo-effekt.

Planlagt kunderejse for Voksdugen

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

Ekstrem succes med webshop

0 %
Forøget adspend
0 x
Højere ROAS

3. Vi fandt en Fuldstændigt uberørt guldmine

Da Voksdugen satte en TV reklame i gang forøgede vi Googles Ad Spend, så alle søgeord, der lignede noget a la Voksdug, som folk hørte i reklamen, ville gå til Voksdugen.dk. Derudover satte vi Google Shopping kampagner i gang på de mest eftersøgte duge, så de den vej igennem også ville vinde kliks og omsætning.

Da Voksdugens klientel er i aldersgruppen 60+, så vi en god mulighed for også at fange en solid omsætning fra Bing search ads. Dette skyldes at Bing for mange Windows computere, er den automatiske søgemaskine, som er koblet til - og folk i den aldersgruppe ikke ser nogen grund til at skifte dette. Da Bing var urørt territorium for andre i branchen, vandt Voksdugen.dk alle kliks og laver i dag ROAS 15 på Bing. Med et stort varekatalog, var der en god mulighed for at lave katalog annoncer på Facebook, der kunne skabe mere trafik. Derudover ville vi også hente de lavthængende frugter gennem retargeting annoncer, idet der var en høj mængde trafik fra pull-kanalerne, som skulle konverteres.

Til sidst sørgede vi for at supplere salget med en krydskøbsstrategi med E-mail Marketing samt automations i form af tabt kurv, browse abandonment, feedback mails og lign. Månedligt skriver vi tilbudskampagner, der sammenlagt i dag har genereret 13% forøgelse af Voksdugens samlede omsætning.

Eksempler på annoncer for Voksdugen

4. Omsætningen blev fordoblet på første måned

Voksdugens omsætning blev fordoblet fra vores første måned af samarbejdet.
Den Gennemsnitlige ROAS steg med 4 på Google, 15 på Bing, og Facebook samt E-mail marketing blev to nye omsætningskilder. Den data vi samlede ind igennem den tid, hvor der kørte en TV-kampagne, brugte vi til at sætte raketmotor på Voksdugens markedsføring. I dag har vi suppleret deres Setup med Display ads, flere velkomst flows, konkurrencer og meget mere. Voksdugens fulde salgspotentiale er nu opnået digitalt, hvorfor det blot er et spørgsmål om løbende at forhøje Adspend yderligere.

Webvækst | Omnichannel Marketing | Få mere ud af budgetterne