Wavell

Fra almindelig marketing til fuldkommen digital kunderejse

Positive tal med god lyd i ørene

1. info

Kunde

Wavell

Website

https://wavell.dk

Service

E-mail Marketing & Snapchat

Markeder

Danmark

Stiftet

03/07-2019

2. Supplement til SoMe, øget CLV og skyhøj konverteringsrate.

Inden samarbejdet var Wavell velbevandret omkring sociale medier, hvor deres primære omsætningskilde var Facebook annoncering. Da elektronikmarkedet er voldsomt kompetitivt, var Google ikke det næste tydelige skridt i skaleringen, hvorimod E-mail marketing tilbød mange fordelagtige muligheder.

Formålet med implementeringen af E-mail marketing i Wavells kunderejse, var at forlænge livstidsværdien af kunderne, samt forhøje konverteringsraten, gennem et velkomstflow og diverse automations.

Planlagt kunderejse Wavell

Wavell/case

Vi hjælper vores kunder med at få kunder

En strategisk kunderejse er vejen frem

0 %
Returning customer rate steget
0 %
Konverteringsraten steget

3.Forhøjet konverteringsrate, returning customer rate, og høje åbningsrater.

Yderligere fokuspunkter for Wavell var Social proof, Cross-sell samt forsikring, der er kutyme ved køb af elektronikvarer. Vi supplerede derfor velkomst-flowet og tabt kurv flowet med cross-sell automations, forsikringsvejledninger, post purchase og feedback mails. E-mail marketing kan derfor også være et stærkt redskab til at give service, mer-sælge og skabe en sundere Trustpilot for sin forretning. Disse nye implementeringer resulterede blandt andet i en returning customer rate, der steg med hele 28%.

Gennem et struktureret velkomstflow, der leverede en rekordhøj åbningsrate 76,6% på tværs af flowet, sørger Wavell nu for at uddybe sit koncept, fremvise sine glade kunder, og inspirere til at tilføje flere produkter, inden der ved enden af flowet gives en gulerod for at færdiggøre handlen. Dette kombineret med sit tabt kurv flow, der leverer en åbningsrate på 79%, har Wavell forhøjet sin konverteringsrate med vanvittige 18,9%. Dette er en afgørende stigning for virksomhedens samlede omsætning, taget i betragtning af deres trecifrede tusinde besøgstal på Wavell.dk.

Da vi i Webvækst har et par kunder, som sælger produkter til samme målgruppe i samme prisleje, satte vi et joint lead-ad i værk. Således udlodder begge virksomheder et af sine produkter, hvorefter de kan dele alle samtlige indsamlede sign-ups. Dette initiativ skabte en stigning på mere end 1000 sign-ups om måneden og har dermed sikret Wavell en betydeligt større e-mail liste, som de kan trække på, når CPM-priserne er skyhøje. Dette giver også Wavell en glimrende mulighed for at kickstarte omsætningen, når de launcher nye produkter.

Gennem hele E-mail rejsen har det været et essentielt punkt at opdele kunderne fra vores E-mail liste i light, medium og heavy users (købt henholdsvis 1, 2 eller +3 gange). Disse E-mails kan uploades til Facebook, hvorefter Wavell har mulighed for at annoncere til potentielle kunder, der 1-1 ligner sit i forvejen bedste klientel. Dét er den absolut mest effektive strategi til at skalere sin kunderejse, sidst i sin funnel.

Brandmæssigt er opbygningen af vores E-mail i samme struktur som webshoppen. Dette giver kunderne følelsen af, at de handler på www.wavell.dk, selvom de blot befinder sig i sin mail inbox.

Eksempel på Inspirations E-mail

Wavell/case

Eksempel på Snapchat Annonce

Wavell/case

4. Flere kunder, bedre kunder og færre omkostninger

Wavell har tilbygget et solidt led i kunderejsen, hvor de nu har sikret en forlænget livstidsværdien af kunderne og ikke mindst indhenter alle lavthængende frugter. Da både flows og automations driver sig selv og ikke har en udløbsdato, handler det i fremtiden om konstant at indhente flere sign-ups med kreative kampagner samt løbende udvidelse af de allerede eksisterende flows, så konverteringsraten fortsat arbejder i den rigtige retning.

Det næste supplement, som vi i samarbejde med Wavell er ved at bygge, er Snapchat annoncering, da vi i Webvækst gennem 2021 har oplevet ekstrem værdistigning i annoncering på platformen. Faktisk er Snapchat endda blevet én af de bedst performende SoMe kanaler.

Hør hvad Emil fra Wavell synes om et samarbejde med Webvækst