Youtube Ads

Youtube Ads

Hvorfor Skal Du Bruge Youtube Ads?

Vidste du, at der hver dag bliver set flere sekunders video på Youtube alene, end Netflix, Viaplay og HBO tilsammen? Youtube er i dag et af de mest udbredte medier, hvor man finder folk i alle aldre, der ser alt fra tutorials, vlogs, træningsvideoer, til folk, der spiller computerspil. Det er vigtigt at pointere, at det er Google, der ejer Youtube. Derfor kan du benytte Youtube som et af de touchpoints i kunderejsen, der tilbydes af Google.

Med Youtube Annoncering har du mulighed for at blive set på en video, der omhandler det produkt, som du sælger. Et eksempel på dette er, at vi for Ild.Pizza annoncerer med videoer, som omhandler pizzadej. Dejen Ild.Pizza bruger er nemlig lavet af verdensmesteren i pizza. Et andet eksempel på dette er, at vi for Sinners Inc. annoncerer Tatoverings showcases på videoer, hvor folk søger inspiration til deres næste tatovering.

Youtube Ads

Hvordan fungerer det?

Youtube tilbyder forskellige annonceringsmuligheder. Du har mulighed for at lave følgende:

In-stream annoncer

Discovery annoncer

Bumper Ads

De forskellige annoncer lægger sig forskellige steder på Youtube, så du har mulighed for at splitteste, hvilket format, der performer bedst på dine kunder. Derudover har du mulighed for at lave målgrupper ud fra interesser, specifikke søgninger (som søgeordsannoncer), folk der har besøgt din hjemmeside og ikke mindst look-a-like audiences.

Hvor Placerer Jeg Youtube Annoncer I Min Kunderejse?

Youtube kan bruges for at skabe billig brand awareness. Da du kan benytte platformen til at tale direkte til audiences, der kigger på noget relevant til dit produkt, kan du allerede tidligt i købsprocessen, have en effekt på den potentielle kundes tanker. Derfor er Youtube et effektivt værktøj i din top funnel.

Da Youtube tilbyder en glimrende remarketing mulighed, kan du også annoncere til folk, der i forvejen har besøgt din side. En god idé ville være at lave en video, hvor du fortæller om nogle USP’er, som din virksomhed tilbyder. Alternativt kan du fortælle om et godt tilbud, der gør, at kunden er mere tilbøjelig til at færdiggøre sin ordre.