Kontakt os og få et uforpligtende tilbud

Er du klar til at dominere Black Friday?

Uforpligtende Starter Pakke

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Starter Pakke

Optimalt for startups

22.500 kr.

Hvad er inkluderet:

1x annoncevideo, i alle formater

4x Black Friday Email kampagner

1x Meta opsætning

1x Landingpage

0 +

Kunder vækstet

Vi hjælper vores kunder med at opnå digital dominans.

0 +

Mio kr.

Behandler vi i annoncekroner for vores kunder. 

0 +

Mio kr.

Har vi genereret i meromsætning for vores kunder

Skagen Clothing Case

Sneakerzone Case

Se hvordan vi hjalp med at skalere Skagen Clothing til Black Friday.

Se hvordan vi hjalp med at skalere Sneakerzone til Black Friday.

Setup med fokus på vækst

Sådan øgede vi væksten hos Skagen Clothing med 278% under Black Friday

Black Friday er uden tvivl en af de absolut mest afgørende dage for de fleste webshops. Derfor begyndte vi vores forberedelser til denne dag mange måneder i forvejen. 

Hvordan prioriterede vi vores indsats, og hvordan fik vi kanalerne til at spille sammen?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Hvad optimerede vi?

CRO optimerede landing pages

Vi optimerede produktsider, kollektionssider og forsiden som gjorde at deres konverteringsrate steg.

Konverterende content

I samarbejde med vores video kreatører skabte vi sælgende annoncevideoer og nye produktbilleder.

Optimering af Top Funnel

Vi optimerede Skagen Clothings top funnel, så de opnåedet en lavere CPC og CPM. Dette resulterede i højere profitmargin.

Nøgletal for Black Friday Kampagnen

0 %

Stigning i omsætning

0 %

Stigning i totale ordrer

0 %

Flere online sessioner

0 %

Forøgelse af AOV

Facebook, Snapchat & TikTok:

Allerede fra start vidste vi, at der skulle fokuseres på skarpt content, samt udvikling af videoer i høj kvalitet, så vi kunne bygge en forventning op til Black Friday. Desuden tilbød vi ikke rabatter på nogle af vores bestsellers i de mange forløbne måneder. Dette gav vores tilbud ekstra gennemslagskraft. 

Vi havde primært fokus på vores hovedmålgruppe, men vi forsømte bestemt ikke vores sekundære målgrupper. Vi antog, at vores primære målgruppe hurtigt ville blive mættet på grund af en lav CPM, så vi var også opmærksomme på vores sekundære målgrupper.

December er gavetid, og Black Friday er utvivlsomt en af de dage, hvor mange tager fordel af tilbuddene for at købe julegaver. Vores sekundære målgrupper omfattede derfor forældre og bedsteforældre, der ville købe julegaver. Vi tilpassede vores sprogbrug og udarbejdede specifikke kreativt indhold og videoer for denne målgruppe.

Desuden prioriterede vi remarketing for at nå ud til dem, der tidligere havde besøgt hjemmesiden, men ikke købt noget. Det er en effektiv måde at få førstegangskøbere på. Vores returning customer rate var bestemt også god, så vi var overbeviste om, at de ville vende tilbage, når først de havde prøvet vores produkter.

Sådan skilte vi os ud i Facebook feedet

Konkurrencen under Black Friday er intens, og alle stræber efter at skille sig ud i folks feed på Facebook. Det var bestemt også tilfældet for os. Vi benyttede versaler for at gøre vores indhold mere iøjnefaldende og lagde vægt på “urgency”, f.eks. med beskeder som “Lageret er næsten tomt” og “Tilbuddet udløber snart”, for at reducere beslutningstiden. For at give kunderne sikkerhed fremhævede vi, at der var “minimum x% rabat på alt”, så kunderne vidste, at de var garanteret en besparelse.

En udvidet returpolitik var også noget, vi gjorde meget ud af at fremhæve. Med næsten en måned til juleaften efter Black Friday, ville kunderne gerne vide, at gaverne stadig kunne byttes senere.

Vi anvendte desuden vertikal skalering for at sikre optimal ydelse på de kritiske dage, hvor vi ikke kunne opskalere annonceindstillingerne hurtigt. Dette gjorde vi for at bevare annonceindstillinger med god ydelse, mens vi øgede budgettet uden at gå på kompromis med ydelsen for eksisterende annonceindstillinger.

Google

På Google anvendte vi det samme content, som tidligere nævnt og oprettede specifikke aktivgrupper i Performance Max. Med hensyn til målgrupper, havde vi indsamlet omfattende kundedata og besøgslister via Google Analytics, hvilket vi brugte som grundlag for vores opsætning. 

Vi satte igen fokus på at skille os ud, specielt inden for shopping-netværket.. Derfor blev der lavet costum feeds med fokus på pris, samt produkttitler som indeholdt “Black Friday”. For at tiltrække kunder blev “headline 2” i alle vores søgekampagner udskiftet med enten “Black Friday” eller den specifikke besparelse.

Søgeord som “tilbud”, “besparelse”, “black month” og “black friday” er naturligvis yderst effektive. Derfor tilføjede vi disse søgeord til alle vores styles. På disse typer søgeord valgte vi at byde 30% højere. 

E-mail

Som udgangspunkt sørgede vi for at tilpasse alle vores eksisterende e-mail flows til Black Friday og særlige tilbud. I løbet af Black Friday-ugen sendte vi 20 forskellige mails, som var skræddersyet til specifikke segmenter som f.eks. køn og tidligere købshistorik.

Frekvens er afgørende ved e-mails, især når folks indbakker er fyldt under Black Friday. Vi ønskede at være øverst i indbakken. Trods den store mængde e-mails, modtog vi ingen klager! E-mailene genererede mindst 25 ordrer, og nogle endda op til 100.

Live-Shopping

På selve Black Friday afholdt Skagen Clothing et stort live-shopping event. Her annoncerede vi en række unikke tilbud, som kun var tilgængelige under live-shopping. Dette skabte stor opmærksomhed og gav kunderne en ny måde at handle på under Black Friday, hvor de nemmere kunne se tøjet i aktion. Som et resultat heraf tiltrak vi især det ældre segment, som købte mange gaver til deres børn eller børnebørn.

Sneakerzone - Black Friday i et Red Ocean marked

Black Friday er uden tvivl en af de absolut mest afgørende dage for de fleste webshops. Derfor begyndte vi vores forberedelser til denne dag mange måneder i forvejen. 

Hvordan prioriterede vi vores indsats, og hvordan fik vi kanalerne til at spille sammen?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Hvad optimerede vi?

CRO optimerede landing pages

Vi optimerede produktsider, kollektionssider og forsiden som gjorde at deres konverteringsrate steg.

Konverterende content

I samarbejde med vores video kreatører skabte vi sælgende annoncevideoer og nye produktbilleder.

Optimering af Top Funnel

Vi optimerede Sneakerzones top funnel, så de opnåedet en lavere CPC og CPM. Dette resulterede i højere profitmargin.

Nøgletal for Black Friday Kampagnen

0

ROAS

+ 0 %

Stigning i omsætning

0 kr

Gennemsnitlig CPA

Facebook, Snapchat & TikTok:

Sneakermarkedet er i dag domineret af mange aktører, hvilket gør det yderst konkurrencepræget. Med den minimale prisforskel på produkterne er det afgørende at skille sig markant ud og opnå en top-of-mind position hos forbrugeren.

Vores strategi fokuserede på at øge kendskabet til Sneakerzone. Vi promoverede virksomhedens ejere for at give kunderne en klar idé om, hvem de handlede med, især op til Black Friday. Målet var at få forbrugeren til at vælge Sneakerzone over konkurrenterne gennem genkendelse.

Vores videoer fremhævede især Nam, en af Sneakerzones ejere, og vi sørgede for, at virksomhedens logo og navn var tydeligt præsenteret.

I månederne op til Black Friday var vores fokus på awareness, videovisninger og trafik frem for direkte konverteringer. Men med Black Fridays ankomst satte vi flere konverteringskampagner i gang, rettet mod dem, der tidligere havde interageret med Sneakerzone. Dette reducerede vores CPA betydeligt.

Vi ønskede at ændre forbrugerens overvejelse fra “Hvor skal jeg købe mine sneakers?” til “Hvilke sneakers skal jeg købe fra Sneakerzone?”

Under Black Week opnåede vi en Top/Mid Funnel CPA på blot 67 kr. og en ROAS på +20, når vi kørte “Outreach” rettet mod dem, der enten tidligere havde interageret med virksomheden eller tilhørte vores “winning” målgrupper.

I Bottom Funnel nåede vi en CPA på 58 kr., med en imponerende ROAS på +30.

Google

Da vores fokus igennem Paid Social havde været at øge kendskabet til Sneakerzone op til Black Friday, var Googles fornemmeste opgave at være til stede, når den potentielle kunde søgte efter nye sneakers. Hvis Sneakerzone blot var en af mulighederne, ville køberne forhåbentligt vælge os, da vi allerede havde etableret en forbindelse til kunden igennem Paid Social.

Derfor oprettede vi også specifikke aktivgrupper i Performance Max og benyttede det samme skarpe indhold som på SoMe. Vi definerede alle relevante målgrupper baseret på vores egen kundedata og besøgsdata fra Google Analytics, så vi bedre kunne nå vores kernemålgruppe.

For at skille os ud på Google Shopping skabte vi custom feeds, med fokus på pris og produkttitler indeholdende Black Friday. Desuden havde vi fokus på de mest populære sneakers som trendede på markedet, da søgevolumen var høj på disse. 

Som resultat, fik vi en samlet ROAS på 17,49 i november samt 56.054 besøgene gennem Google Ads, hvilket svarer til en CAC på 93,55 kr. 

På selve Black Friday endte vi på en imponerende ROAS på 38,69, med 4.309 besøgende fra Google Ads.