Vi skaber din
digitale black friday
vækststrategi

9/10

Kunder slog omsætningsrekord

Sidste år slog 9 ud af 10 af vores kunder omsætningrekord under Black friday.

+200

Vækstcases

Med over 200+ vækstcases er din virksomheds digitale tilstedeværelse i sikre hænder hos os.

+5.8

Gennemsnitlig ROAS

Vi hjælper vores kunder med at optimere deres annoncebudget.

Starter pakke

Optimalt for startups

22.500 kr.

Hvad er inkluderet:

1x annoncevideo, i alle formater

4x Black Friday Email kampagner

1x Meta opsætning

1x Landingpage

Growth pakke

Optimalt for vækst

45.000 kr.

Hvad er inkluderet:

2x Annoncevideo i alle formater

7x Black Friday Email Kampagner

1x Black Friday Velkomst flow

Meta håndtering i 2mdr

4x Landingpages

1 timers rådgivning omkring BF tilbud

Skalerings-pakke

Optimalt for skalering

77.500 kr.

Hvad er inkluderet:

3x Annoncevideoer i alle formater

1x Brandvideo til Hjemmeside hero content

10x Black Friday Email Kampagner

1x Black Friday Velkomst flow

1x Post Purchase flow

Meta håndtering i 3 mdr

Google Ads håndtering i 3mdr

10x Landing pages

2 timers rådgivning omkring BF tilbud

Er du i tvivl om hvilken pakke du skal vælge?

Kontakt os herunder og book en uforpligtende samtale, hvor vi kan hjælpe med at guide dig til at vælge den perfe

Skagen Clothing Case

Sneakerzone Case

Se hvordan vi hjalp med at skalere Skagen Clothing til Black Friday.

Se hvordan vi hjalp med at skalere Sneakerzone til Black Friday.

Case 1

Case 2

Case 3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Ofte stillede spørgsmål

Har du stadig brug for hjælp til din black friday?

Udfra din udvalgte pakke, snakker vi sammen om hvilke kanaler vi synes, du har størst mulighed for success på. 

Vi benytter os af Slack og Email. Slack er et super nemt og hurtigt chatsystem, så vi hurtigt kan komme i kontakt med hinanden. 

Alt efter din virksomheds størrelse, kan du vælge hvilken pakke som du mener passer bedst dertil. Pakkerne er ikke bindende, og du får mulighed for at snakke med en ekspert inden du fastlægger dig på en bestemt pakke. 

Helt klart! Vi gør vores ypperste for at levere den bedste service, resultater og levering af den pakke du vælger, for at vise hvad vi kan! Vi er altid håbefulde på at det kan blive et længerevarigt samarbejde.

Ja, hvis du har valgt den forkerte pakke i kontaktformularen, er det ikke bindende. Du får blot en opringning hvorefter du kan genoverveje hvilken pakke som passer bedst til din virksomhed. 

Kunder vi har hjulpet ved Black Friday

Bliv klar til black friday ligesom…

“Webvækst har taget vores online salg til det næste niveau. Kommunikationen undervejs har været topklasse – jeg tvivler pp, at man kan få mere for pengene andre steder.”

Nam Dinh

Medejer / Sneakerzone

“I løbet af vores 2 år lange samarbejde med Webvækst bliver vi konstant imponerede over deres professionalisme, kreativitet og dedikation.”

Marcus Dahl

CEO / Skagen Clothing

“I løbet af vores 2 år lange samarbejde med Webvækst bliver vi konstant imponerede over deres professionalisme, kreativitet og dedikation.”

Casper Christiansen

CMO / Wavell

Den rette strategi starter her...

Med den rette ekspertise, kan du sikre at din Black Friday kampagne bliver en success.

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Starter pakke

Optimalt for startups

7.995 kr.

Hvad er inkluderet:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Levering:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Growth pakke

Optimalt for startups

14.995 kr.

Hvad er inkluderet:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Levering:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Skalerings-pakke

Optimalt for startups

19.995 kr.

Hvad er inkluderet:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Levering:

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Dette er en overskrift

Kontakt os og få et uforpligtende samtale

Er du klar til at dominere Black Friday?

Stadig i tvivl om hvilken pakke du skal vælge?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Vi Garanterer

Dominans til din næste Black Friday kampagne

0 +

Kunder vækstet

Vi hjælper vores kunder med at opnå digital dominans.

0 +

Mio kr.

Behandler vi i annoncekroner for vores kunder. 

0 +

Mio kr.

Har vi genereret i meromsætning for vores kunder

Setup med fokus på vækst

Sådan øgede vi væksten hos Skagen Clothing med 278% under Black Friday

Black Friday er uden tvivl en af de absolut mest afgørende dage for de fleste webshops. Derfor begyndte vi vores forberedelser til denne dag mange måneder i forvejen. 

Hvordan prioriterede vi vores indsats, og hvordan fik vi kanalerne til at spille sammen?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Hvad optimerede vi?

CRO optimerede landing pages

Vi optimerede produktsider, kollektionssider og forsiden som gjorde at deres konverteringsrate steg.

Konverterende content

I samarbejde med vores video kreatører skabte vi sælgende annoncevideoer og nye produktbilleder.

Optimering af Top Funnel

Vi optimerede Skagen Clothings top funnel, så de opnåedet en lavere CPC og CPM. Dette resulterede i højere profitmargin.

Nøgletal for Black Friday Kampagnen

0 %

Stigning i omsætning

0 %

Stigning i totale ordrer

0 %

Flere online sessioner

0 %

Forøgelse af AOV

Facebook, Snapchat & TikTok:

Allerede fra start vidste vi, at der skulle fokuseres på skarpt content, samt udvikling af videoer i høj kvalitet, så vi kunne bygge en forventning op til Black Friday. Desuden tilbød vi ikke rabatter på nogle af vores bestsellers i de mange forløbne måneder. Dette gav vores tilbud ekstra gennemslagskraft. 

Vi havde primært fokus på vores hovedmålgruppe, men vi forsømte bestemt ikke vores sekundære målgrupper. Vi antog, at vores primære målgruppe hurtigt ville blive mættet på grund af en lav CPM, så vi var også opmærksomme på vores sekundære målgrupper.

December er gavetid, og Black Friday er utvivlsomt en af de dage, hvor mange tager fordel af tilbuddene for at købe julegaver. Vores sekundære målgrupper omfattede derfor forældre og bedsteforældre, der ville købe julegaver. Vi tilpassede vores sprogbrug og udarbejdede specifikke kreativt indhold og videoer for denne målgruppe.

Desuden prioriterede vi remarketing for at nå ud til dem, der tidligere havde besøgt hjemmesiden, men ikke købt noget. Det er en effektiv måde at få førstegangskøbere på. Vores returning customer rate var bestemt også god, så vi var overbeviste om, at de ville vende tilbage, når først de havde prøvet vores produkter.

Sådan skilte vi os ud i Facebook feedet

Konkurrencen under Black Friday er intens, og alle stræber efter at skille sig ud i folks feed på Facebook. Det var bestemt også tilfældet for os. Vi benyttede versaler for at gøre vores indhold mere iøjnefaldende og lagde vægt på “urgency”, f.eks. med beskeder som “Lageret er næsten tomt” og “Tilbuddet udløber snart”, for at reducere beslutningstiden. For at give kunderne sikkerhed fremhævede vi, at der var “minimum x% rabat på alt”, så kunderne vidste, at de var garanteret en besparelse.

En udvidet returpolitik var også noget, vi gjorde meget ud af at fremhæve. Med næsten en måned til juleaften efter Black Friday, ville kunderne gerne vide, at gaverne stadig kunne byttes senere.

Vi anvendte desuden vertikal skalering for at sikre optimal ydelse på de kritiske dage, hvor vi ikke kunne opskalere annonceindstillingerne hurtigt. Dette gjorde vi for at bevare annonceindstillinger med god ydelse, mens vi øgede budgettet uden at gå på kompromis med ydelsen for eksisterende annonceindstillinger.

Google

På Google anvendte vi det samme content, som tidligere nævnt og oprettede specifikke aktivgrupper i Performance Max. Med hensyn til målgrupper, havde vi indsamlet omfattende kundedata og besøgslister via Google Analytics, hvilket vi brugte som grundlag for vores opsætning. 

Vi satte igen fokus på at skille os ud, specielt inden for shopping-netværket.. Derfor blev der lavet costum feeds med fokus på pris, samt produkttitler som indeholdt “Black Friday”. For at tiltrække kunder blev “headline 2” i alle vores søgekampagner udskiftet med enten “Black Friday” eller den specifikke besparelse.

Søgeord som “tilbud”, “besparelse”, “black month” og “black friday” er naturligvis yderst effektive. Derfor tilføjede vi disse søgeord til alle vores styles. På disse typer søgeord valgte vi at byde 30% højere. 

E-mail

Som udgangspunkt sørgede vi for at tilpasse alle vores eksisterende e-mail flows til Black Friday og særlige tilbud. I løbet af Black Friday-ugen sendte vi 20 forskellige mails, som var skræddersyet til specifikke segmenter som f.eks. køn og tidligere købshistorik.

Frekvens er afgørende ved e-mails, især når folks indbakker er fyldt under Black Friday. Vi ønskede at være øverst i indbakken. Trods den store mængde e-mails, modtog vi ingen klager! E-mailene genererede mindst 25 ordrer, og nogle endda op til 100.

Live-Shopping

På selve Black Friday afholdt Skagen Clothing et stort live-shopping event. Her annoncerede vi en række unikke tilbud, som kun var tilgængelige under live-shopping. Dette skabte stor opmærksomhed og gav kunderne en ny måde at handle på under Black Friday, hvor de nemmere kunne se tøjet i aktion. Som et resultat heraf tiltrak vi især det ældre segment, som købte mange gaver til deres børn eller børnebørn.

Sneakerzone - Black Friday i et Red Ocean marked

Black Friday er uden tvivl en af de absolut mest afgørende dage for de fleste webshops. Derfor begyndte vi vores forberedelser til denne dag mange måneder i forvejen. 

Hvordan prioriterede vi vores indsats, og hvordan fik vi kanalerne til at spille sammen?

4.7/5 af 200+ vækstede kunder

Hvad optimerede vi?

CRO optimerede landing pages

Vi optimerede produktsider, kollektionssider og forsiden som gjorde at deres konverteringsrate steg.

Konverterende content

I samarbejde med vores video kreatører skabte vi sælgende annoncevideoer og nye produktbilleder.

Optimering af Top Funnel

Vi optimerede Sneakerzones top funnel, så de opnåedet en lavere CPC og CPM. Dette resulterede i højere profitmargin.

Nøgletal for Black Friday Kampagnen

0

ROAS

+ 0 %

Stigning i omsætning

0 kr

Gennemsnitlig CPA

Facebook, Snapchat & TikTok:

Sneakermarkedet er i dag domineret af mange aktører, hvilket gør det yderst konkurrencepræget. Med den minimale prisforskel på produkterne er det afgørende at skille sig markant ud og opnå en top-of-mind position hos forbrugeren.

Vores strategi fokuserede på at øge kendskabet til Sneakerzone. Vi promoverede virksomhedens ejere for at give kunderne en klar idé om, hvem de handlede med, især op til Black Friday. Målet var at få forbrugeren til at vælge Sneakerzone over konkurrenterne gennem genkendelse.

Vores videoer fremhævede især Nam, en af Sneakerzones ejere, og vi sørgede for, at virksomhedens logo og navn var tydeligt præsenteret.

I månederne op til Black Friday var vores fokus på awareness, videovisninger og trafik frem for direkte konverteringer. Men med Black Fridays ankomst satte vi flere konverteringskampagner i gang, rettet mod dem, der tidligere havde interageret med Sneakerzone. Dette reducerede vores CPA betydeligt.

Vi ønskede at ændre forbrugerens overvejelse fra “Hvor skal jeg købe mine sneakers?” til “Hvilke sneakers skal jeg købe fra Sneakerzone?”

Under Black Week opnåede vi en Top/Mid Funnel CPA på blot 67 kr. og en ROAS på +20, når vi kørte “Outreach” rettet mod dem, der enten tidligere havde interageret med virksomheden eller tilhørte vores “winning” målgrupper.

I Bottom Funnel nåede vi en CPA på 58 kr., med en imponerende ROAS på +30.

Google

Da vores fokus igennem Paid Social havde været at øge kendskabet til Sneakerzone op til Black Friday, var Googles fornemmeste opgave at være til stede, når den potentielle kunde søgte efter nye sneakers. Hvis Sneakerzone blot var en af mulighederne, ville køberne forhåbentligt vælge os, da vi allerede havde etableret en forbindelse til kunden igennem Paid Social.

Derfor oprettede vi også specifikke aktivgrupper i Performance Max og benyttede det samme skarpe indhold som på SoMe. Vi definerede alle relevante målgrupper baseret på vores egen kundedata og besøgsdata fra Google Analytics, så vi bedre kunne nå vores kernemålgruppe.

For at skille os ud på Google Shopping skabte vi custom feeds, med fokus på pris og produkttitler indeholdende Black Friday. Desuden havde vi fokus på de mest populære sneakers som trendede på markedet, da søgevolumen var høj på disse. 

Som resultat, fik vi en samlet ROAS på 17,49 i november samt 56.054 besøgene gennem Google Ads, hvilket svarer til en CAC på 93,55 kr. 

På selve Black Friday endte vi på en imponerende ROAS på 38,69, med 4.309 besøgende fra Google Ads.