Google shopping

Hvis du gerne vil vise dine produkter til potentielle kunder allerede før de kommer ind på din hjemmeside er Google Shopping perfekt til dig

Derfor er Google shopping smart!

Udnyt dit fulde potientiale på google

Google shopping

Google Shopping giver dig mulighed for at showcase dine produkter allerede før din potentielle kunde har valgt, hvilken webshop vedkommende vil besøge. Her kan dine produktbilleder gøre en kæmpe forskel, og du stiller dig selv i direkte konkurrence, til folk med lignende eller samme produkter. Her er prisen afgørende for din konkurrenceevne.
Dine potentielle kunder forholder sig allerede til dine produkter og priser, før de kommer ind på din hjemmeside. Derfor ser vi ofte, at en meget stor andel af dem, som klikker sig ind på din hjemmeside gennem google shopping bliver konverteret til salg. Da kunden allerede inde i søgemaskinen har valgt netop dit produkt, er de nemlig langt mere tilbøjelige til at færdiggøre ordren.

Google shopping

Smart shopping

Smart Shopping Du har med Google Shopping mulighed for at fremvise lige præcis de produkter fra dit produktkatalog, som du ønsker, at kunderne skal se. Endnu en smart ting ved Google Shopping er, at vi ikke behøver at gætte på, hvilke af dine produkter, de potentielle kunder er mest interesseret i. Her arbejder Google helt automatisk ved at finde ud af, hvilke ord folk bruger, når de gerne vil købe din varer. Det betyder også, at du meget nemt kan annoncere produkter uanset størrelsen på dit produktkatalog.

Placeringen i din Kunderejse

Middle funnel
Google Shopping fungerer i alle positioner af din funnel – derfor er det et ‘must have’, hvis du vil forhøje din samlede ROAS. Lad os antage, at en person ser dit produkt på en Facebook annonce, men ikke har tid til at købe det på tidspunktet. Istedet husker de navnet på produktet og søger efter navnet på Google, hvor de igen vil møde dit produkt og færdiggøre ordren. 


Top Funnel 

Alternativt sælger du måske en generisk vare – lad os for eksemplets skyld sige en Guld halskæde. Hvis dine priser er fordelagtige og dit produkt er pænt, så vil kunden, der blot browser efter en Guld halskæde have mulighed for at finde dit produkt, når de søger ‘Guld Halskæde’. Herefter kan du fokusere på at konvertere den generiske trafik i dit bottom funnel flow på SoMe, E-mail eller Displaynetværket. På den måde kan Google Shopping være med til at skabe den relevante trafik, der ender med at skabe salget. 


Bottom Funnel

Det er også muligt, at du kan fremvise de smykker, som den potentielle kunde har kigget på – og udvist interesse for, næste gang de læser en artikel på en hjemmeside. Nemlig ved at inddrage displaynetværket. Her har du mulighed for gennem det, der ligner en Displayannonce, at vise dem de produkter, som de før har kigget på, ved sidste besøg af din webshop. 

Display Annoncering 

Display Ads er bannerannoncer, som du kan vise til folk der:
Besøger bestemte typer hjemmeside.

Du kan også:

Lave målgrupper, baseret på f.eks besøgende, CSV-fil udtræk, Køn/alder mv.
Lave Interessemålgrupper, som du kender det fra Facebook. 

Displayannoncer er en af de billigste måder at skabe brandawareness, skabe trafik til din hjemmeside, eller annoncere en specifik kampagne, som du skal have et stort reach på. Displaynetværket tilbyder meget billige priser. Verdensgennemsnittet på Facebooks Cost Per Mille (tusind visninger) priser er DKK 52,- hvor Displaynetværket tilbyder en gennemsnits CPM pris på DKK 18,- Konkurrencen er langt lavere i Danmark, hvorfor du kan forvente billigere priser endnu. Det betyder, at du få meget få penge, kan blive set af hele din målgruppe. Ja faktisk kan du jagte dem, hver gang de besøger nyhedssites, blogs, Tinder, Spil-apps og meget mere.

Placering i din kunderejse

Top funnel

Kører du f.eks 10% på hele din shop, eller lancerer et nyt produkt, så kan du hurtigt få dit budskab ud. Søger du bare at vise dit logo, vise dit hero content eller lignende, så er Displaynetværket utvivlsomt stedet at gøre det billigst. Dog er det ikke høj-konverterende, idet folk ofte er ved at læse nyheder eller spille spil, når de ser dit brand. Det skal derfor bruges for at skabe trafik, top-of-mind, branding og indsamle data, så du kan forstærke middle og bottom funnel. 

Bottom Funnel

Lad os antage, at en potentiel kunde kigger efter 5 malere, til at male sit soveværelse. Med displaynetværket kan du sørge for, at du som virksomhedsejer kan blive set, hver gang den potentielle kunde besøger internettet. Her kan du blandt andet vise, hvor stor en tilfredshed du har hos tidligere kunder, eller tilbyde vedkommende en gulerod for at vende tilbage. 

Ligeledes kan du som webshopejer vise de produkter, som din potentielle kunde har besøgt, tilbyde en rabatkode, eller bare vise dit navn, så kunden ikke glemmer dig – og du kan gøre det billigt. 

Post Purchase 

Du kan forhøje livstidsværdien af dine kunder, ved at hente dine tidligere kunders E-mails ned i en CSV-fil, uploade dem til Google og annoncere til dem igen. Her kan du lede med ‘Se vores nyeste produkter’ eller andet, der kan trække dem ind, og sende dem igennem din kunderejse endnu engang. 

Kunne du tænke dig at høre hvad Google Ads kan gøre for din virksomhed?

Udfyld skemaet og bliv kontaktet af vores Google specialist. Vores medarbejder vil have analyseret de potientielle muligheder og komme med konkrete løsningsforslag