Bold - Rejsen mod målgruppeengagement og succes

Bold er en virksomhed, der tænker kreativt indenfor iskaffeindustrien. De tilbyder et udvalg af iskaffer, der kombinerer den klassiske iskaffe med et twist. Deres produkter spænder fra klassiske iskaffer med mælk til varianter med protein og varianter baseret på havremælk eller kakao.

“Først og fremmest er der tale om et markedsføringsbureau, som afdækker alle kanaler din virksomhed har brug, for at eksponere sig på og opnå den tilpasse mængde støj i 2022.

Vores virksomhed har tidligere markedsført sig profitabelt gennem Facebook og Google, men har dog haltet på bl.a. Tiktok og Snapchat. Dette mente Webvækst de kunne forbedre.

Vores første måned med Webvækst resulterer i en 100% vækst på vores webshop og en ROAS der nærmede sig 20.

2. Måned formår vi at vækste 100% mere end den foreløbige måned. Denne gang med ROAS over 20.

3. Måned vækster vi endnu engang 50% mere end den foreløbige måned, hvor Webvækst i høj grad har fokuseret på returning customers, nye segmenter og average order value ved hjælp af diverse optimeringer og integrationer i Shopify.

Det næste Webvækst har sat på fokus på, er at få vores brand ud over landets stepper. De har mål om at ekspandere til nye markeder. Heriblandt Sverige og Norge.

Ved Webvækst kan man forvente et samarbejde med et initiativrigt team med en masse mål og visioner for jer. – personligt ser vi jer mere som en samarbejdspartner, end et bureau og vi glæder os til at se, om vi sammen kan gøre vores forretning til et international brand.”

Marcus Dahl

Co-Founder & CEO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Drikkevarer

Software benyttet

Fra Yummi til Yuaia Haircare

Yuaia Haircare stod overfor en særlig udfordring, da de valgte at ændre deres navn fra det tidligere “Yummi Haircare”. Denne transformation var ikke uden komplikationer, da et navneskifte i den digitale verden ofte kan resultere i et betydeligt tab af SEO-værdi. Yummi Haircare havde på kort tid opbygget en solid online tilstedeværelse og etableret sig som et kendt og betroet brand inden for hårplejeindustrien. Med navneskiftet skulle den oparbejdede domæneautoritet, linkværdi og brandgenkendelse genopbygges fra bunden under det nye navn, Yuaia Haircare.

 

3 hårprodukter fra Yuaia Haircare

Et samarbejde med et nyt produkt i fokus

Samarbejdet med Bold begyndte i en spændende periode fyldt med forventninger og muligheder, hvor de skulle til at lancere deres nye produkt, Bold Protein, en iskaffe med et højere proteinindhold. Vores mål var at skabe en markant tilstedeværelse på markedet og sikre, at det blev tydeliggjort, at Bold bringer noget nyt og unikt til forbrugerne og sikre, at Bold nåede ud til de rette målgrupper for at engagere dem.

En solid SEO-indsats boostede Bolds online synlighed

Ved opstart af samarbejdet fokuserede vi på at styrke Bolds online tilstedeværelse gennem målrettet SEO-arbejde. Vi udviklede og publicerede 10 nye indlæg om emnet, og gennem linkbuilding forbedrede vi synligheden og domæneautoriteten for Bolds nye produktside, hvilket havde til formål at føre til en stigning i organiske besøg.

Sådan skabte vi opmærksomhed omkring Bolds produktlancering

I forbindelse med lanceringen af Bolds nye iskaffe afholdte vi ”hype week”, hvor vi gennem en uge med intens markedsføring besøgte en række virksomheder og indflydelsesrige personer og lavede fængende videomateriale, der skulle bruges til produktlanceringen. Videomaterialet blev skabt af vores team af videografer og paid social-specialister, der havde til opgave at engagere Bolds målgrupper på Meta-platformene og derved skabe en øget bevidsthed om Bold og det nye produkt.

Identifikation af Bolds helt rette målgrupper

For at maksimere effekten af vores markedsføringsstrategier testede vi forskellige målgrupper på Meta for at finde ud af, hvilket publikum der var mest engageret i den nye lancering af Bold Protein. Ved at eksperimentere med forskellige segmenter af målgrupper, identificerede vi dem med en høj interesse i både kaffe og træning som de mest engagerede i Bolds produktlancering. Målgrupper med en interesse for kaffe og træning viste sig her at performe godt.

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.