Hornslethshop - En intuitiv købsoplevelse uden at gå på kompromis med kunsten

Hornslethshop.com, en kunsthandel centreret omkring Kristian von Hornsleths provokerende og tankevækkende værker, stod over for at skulle sætte et tydeligere digitalt aftryk. Hvert klik og swipe tæller, og det kræver mere end blot et godt produkt at skille sig ud. Samarbejdet med Webvækst blev startskuddet på en digital rejse, hvor kreativiteten fik rum, og Hornsleths karakteristiske stil blev bevaret.

“Først og fremmest er der tale om et markedsføringsbureau, som afdækker alle kanaler din virksomhed har brug, for at eksponere sig på og opnå den tilpasse mængde støj i 2022.

Vores virksomhed har tidligere markedsført sig profitabelt gennem Facebook og Google, men har dog haltet på bl.a. Tiktok og Snapchat. Dette mente Webvækst de kunne forbedre.

Vores første måned med Webvækst resulterer i en 100% vækst på vores webshop og en ROAS der nærmede sig 20.

2. Måned formår vi at vækste 100% mere end den foreløbige måned. Denne gang med ROAS over 20.

3. Måned vækster vi endnu engang 50% mere end den foreløbige måned, hvor Webvækst i høj grad har fokuseret på returning customers, nye segmenter og average order value ved hjælp af diverse optimeringer og integrationer i Shopify.

Det næste Webvækst har sat på fokus på, er at få vores brand ud over landets stepper. De har mål om at ekspandere til nye markeder. Heriblandt Sverige og Norge.

Ved Webvækst kan man forvente et samarbejde med et initiativrigt team med en masse mål og visioner for jer. – personligt ser vi jer mere som en samarbejdspartner, end et bureau og vi glæder os til at se, om vi sammen kan gøre vores forretning til et international brand.”

Marcus Dahl

Co-Founder & CEO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Kunst

Software benyttet

Fra Yummi til Yuaia Haircare

Yuaia Haircare stod overfor en særlig udfordring, da de valgte at ændre deres navn fra det tidligere “Yummi Haircare”. Denne transformation var ikke uden komplikationer, da et navneskifte i den digitale verden ofte kan resultere i et betydeligt tab af SEO-værdi. Yummi Haircare havde på kort tid opbygget en solid online tilstedeværelse og etableret sig som et kendt og betroet brand inden for hårplejeindustrien. Med navneskiftet skulle den oparbejdede domæneautoritet, linkværdi og brandgenkendelse genopbygges fra bunden under det nye navn, Yuaia Haircare.

 

3 hårprodukter fra Yuaia Haircare

Visionen om at engagere et bredere publikum

Med en ambition om at gøre kunsten mere tilgængelig og engagere et bredere publikum, blev der ved opstarten af samarbejdet med Webvækst lagt en strategisk plan, der både omfattede innovation og respekt for Hornsleths kunst.

Sådan kombinerede vi kunstnerisk stil og effektiv markedsføring

Der blev lagt arbejde i facebooksiden tilknyttet Hornslethshop.com, hvor der blev arbejdet i at intensivere shoppens retargeting med udgangspunkt i omfattende data fra tidligere besøgende. Samtidig blev Kristian von Hornsleths unikke personlighed brugt mere i videoer på siden, og dertil blev Hornsleths karakteristiske stil integreret i markedsføringsmaterialer uden at gå på kompromis med budskabet. Tilmed blev AI brugt til at skabe dynamiske visuelle materialer, der fremhævede kunstværkerne på en nytænkende måde.

  • Mulighed for at skalere annonceringsbudgettet med fire gange takket være forbedret performance.

En stærk ressource i selektiv e-mail marketing, der styrker brandet

Implementering af e-mail marketing indfriede et enormt potentiale, der kunne engagere både nye og eksisterende kunder, da e-mail som kanal ikke var blevet brugt før. Vi har gjort selektiv brug af kampagnemails, der kun blev sendt ud ved særlige lejligheder for at bevare brandets værdi. Tilmed er det kun de vigtigste flows, der er blevet sat op, her velkomstflow, tabt kurv og browse abandonment.

  • Indsamling af over 3.000 leads på kun to måneder uden brug af Facebook lead ads udelukkende via hjemmesidens sign-up formular.
  • I december 2023 var der en stigning på 385% for den samlede indtægt sammenlignet med tidligere.
  • Der var sket en markant stigning på 2186% for attribueret indtægt i samme periode.

Udviklingen af den gode kundeoplevelse med intuitivt design

Der er blevet arbejdet med at forbedre produktsiderne ved at implementere trust signals og reducere købsfriktion i shoppen. Samtidig er der blevet skruet på optimeringen af tilbud for at gøre købsbeslutningen mere gnidningsfri. Hjemmesidens forside er tilmed blevet gjort mere enkel, som har til formål at gøre brugeroplevelsen mere intuitiv og lettere at navigere sig gennem. Samtidig er der ved brug af custom bannere skabt mere genkendelighed, så købet bliver mere håndgribeligt for kunden, eksempelvis med et billede af en stue med et maleri.

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.