Interpresent: Udviklingen af markedsstrategier for gennemgående vækst

Interpresent er en online forretning, der specialiserer sig i salg af gaver. De tilbyder et bredt udvalg produkter til alle lejligheder, hvor man ønsker at fejre særlige øjeblikke, uanset om det gælder fødselsdage, jubilæer eller højtider.

“Først og fremmest er der tale om et markedsføringsbureau, som afdækker alle kanaler din virksomhed har brug, for at eksponere sig på og opnå den tilpasse mængde støj i 2022.

Vores virksomhed har tidligere markedsført sig profitabelt gennem Facebook og Google, men har dog haltet på bl.a. Tiktok og Snapchat. Dette mente Webvækst de kunne forbedre.

Vores første måned med Webvækst resulterer i en 100% vækst på vores webshop og en ROAS der nærmede sig 20.

2. Måned formår vi at vækste 100% mere end den foreløbige måned. Denne gang med ROAS over 20.

3. Måned vækster vi endnu engang 50% mere end den foreløbige måned, hvor Webvækst i høj grad har fokuseret på returning customers, nye segmenter og average order value ved hjælp af diverse optimeringer og integrationer i Shopify.

Det næste Webvækst har sat på fokus på, er at få vores brand ud over landets stepper. De har mål om at ekspandere til nye markeder. Heriblandt Sverige og Norge.

Ved Webvækst kan man forvente et samarbejde med et initiativrigt team med en masse mål og visioner for jer. – personligt ser vi jer mere som en samarbejdspartner, end et bureau og vi glæder os til at se, om vi sammen kan gøre vores forretning til et international brand.”

Marcus Dahl

Co-Founder & CEO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Gaver

Software benyttet

Fra Yummi til Yuaia Haircare

Yuaia Haircare stod overfor en særlig udfordring, da de valgte at ændre deres navn fra det tidligere “Yummi Haircare”. Denne transformation var ikke uden komplikationer, da et navneskifte i den digitale verden ofte kan resultere i et betydeligt tab af SEO-værdi. Yummi Haircare havde på kort tid opbygget en solid online tilstedeværelse og etableret sig som et kendt og betroet brand inden for hårplejeindustrien. Med navneskiftet skulle den oparbejdede domæneautoritet, linkværdi og brandgenkendelse genopbygges fra bunden under det nye navn, Yuaia Haircare.

 

3 hårprodukter fra Yuaia Haircare

Ambitionen om at booste succesen

Webvækst indledte et samarbejde med Interpresent med et klart mål for øje; at udnytte og forstærke deres forretningspotentiale i løbet af de vigtigste tidspunkter på året, nemlig højtider og mærkedage, som er afgørende for Interpresent. Kombinationen af kreativt indhold og målrettet markedsføring lagde grundstenen for en spændende rejse mod at indfri den nye fælles ambition.

Sådan skabte vi en effektiv facebook-strategi

Ved opstarten af samarbejdet blev der fokuseret på at optimere Interpresents facebook-strategi, da der lå et uudnyttet potentiale her. Vi ville sikre, at Interpresent nåede ud til flere, specielt under højtider og særlige mærkedage. Vi ønskede for alvor at fange potentielle køberes opmærksomhed, når de var mest indstillede på at købe gaver.

  • Der blev kørt top funnel-salgskampagner
  • Der blev investeret i at få mere trafik under Black Friday

Skærpet fokus og finjustering af facebook-strategien i 2024

Interpresents facebook-strategi blev videreudvikling i 2024, hvor der stadig er fokus på højtider og samme type af kampagner, men hvor den fremtidige vision er at skabe vækst ved at sikre salg uden for højtider og mærkedage. Samtidig er der lagt en plan for at bygge videre på omsætningen ved at fokusere på generelle gaveideer. Dertil håndterer vi selv udarbejdelsen af produktfeeds til Interpresents dynamiske facebook-annoncer ved hjælp af WakeupData.

  • Black Friday-kampagnens spend var på 7.478 kr. med en forbedret ROAS på 2,67 sammenlignet med tidligere 1,36.
  • Et samlet spend på 80.100 kr. og en omsætning på 923.825 kr., der indikerer en vækststrategi, der begynder at bære frugt.

Ugentlige kampagne-e-mails driver vækst og engagement

Der er blevet lagt et fokus på kampagnemails, da der var et stort potentiale her. Strategien med at sende ugentlige kampagne-e-mails har vist sig at være meget effektiv, eftersom hver kampagne har vist sig at omsætte for minimum et par tusinde pr. e-mail. Dertil bliver der opsat automatiserede flows og sign up-kampagner for at øge engagementet blandt kunderne yderligere.

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.