LaserTryk - En Milliard forretning på side 2

Lasertryk blev stiftet grundet Esben og Anders’ eget behov for tryksager var stort, og de ikke syntes, at der var nogle trykkerier, der levede op til sine krav til pris, kvalitet og leveringstid, hvorfor de besluttede sig for at gøre det selv. I dag er LaserTryk.dk en milliardforretning med over 300 medarbejdere og tusindvis af produkter. Webvækst har samarbejdet med LaserTryk.dk i 6 måneder med case-værdige resultater til følge.

Teamet bag væksten:

.

Esben Mols

CEO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Trykvirksomhed

Software benyttet

Introduktion

Ved opstart af samarbejdet var der flere essentielle fokusområder. For det første var det nødvendigt at finde ud af, hvorvidt LaserTryk.dk havde potentiale for at forhøje omsætningen gennem Paid Social, i et tungt og kompetitivt B2B marked. Dertil havde LaserTryk.dk negligeret sin SEO i nogen tid, hvorfor der var sket et væsentligt fald i side 1 placeringer, samt generelle udfordringer med sit on-site SEO.

Stigning i Traffic Value

+ 0 %

Stigning i Share of Voice

0 %

Stigning i average SEO rank

0

Reducering i gns. CPC

0 kr.

En virksomhed fra 90’erne med en 2023 Meta presence

Meta-strategien for LaserTryk.dk er trukket fra en klassisk Meta-håndbog, men med et tvist.
Her kombinerer vi enkelte kampagner, der ændres efter vind og vejr eller sjældne særtilbud, kombineret med always-on content, der både bliver leveret til post-purchase målgrupper, og en bred kold målgruppe. Med flere millioner data touchpoints, har vi mulighed for at specificere vores målgruppe til mindste detalje, hvilket baner vejen for resultaterne.

  • 4,7% stigning i CTR
  • 2,3 kr fald i CPC

En SEO kurve der er case værdig

Strategien var fra starten ambitiøs, hvor opgaven gik på at indhente en stor mængde tabte 1. plads placeringer på Google. Fokus har derfor været på helt aktuelle søgeord samt høj volumen søgeord, hvor konkurrencen særligt er hård. Vi fokuserede på at genvinde top placeringerne for nogle af de mest populære produkter, som før samarbejdet desværre var gået tabt. LaserTryk har i dag mere end triplet sine 1. plads placeringer på Google.

  • 72,27% stigning i Traffic value
  • 109% stigning i Share of Voice
  • 28,5% stigning i Side 1 placeringer

Et subbrand, der styrker toplinjen

Gennem sin forrygende produktion har LaserTryk mulighed for at skabe subbrands, der kan støtte toplinjen. FotoSjov er et af disse, som gennem de seneste måneder har gennemgået en vækstkurve. Google markedet er især nyttigt i FotoSjovs produktsortiment, hvor vi især har vist forrygende resultater. Tallene nedenfor viser vores samarbejde de sidste 4 måneder, sammenlignet med 4 måneder forinden vi overtog ansvaret.

  • 41,89% stigning i eksponering
  • 230% stigning i antal mennesker, der klikker på annoncerne.
  • 80% fald i klikpris, 369% stigning i kliks
  • 14% mindre forbrug

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.