Sådan stadfæstede Wavell sit brand og vækstede omsætningen 597% på 2 år.

Wavell er en lydvirksomhed, der bestræber sig på at levere kvalitetslyd til Danmark og bevise at god lyd ikke behøver at være dyrt. Webvækst har været med på rejsen i over 2 år, og har i samarbejde bygget hele Wavells digitale økosystem. 

Teamet bag væksten:

“I løbet af vores 2 år lange samarbejde med Webvækst bliver vi konstant imponerede over deres professionalisme, kreativitet og dedikation.

Vi føler på mange måder, at vi hos Wavell er vokset sammen med Webvækst, på en måde som har modnet begge parter. Vi værdsætter det enormt højt at arbejde med et markedsføringsbureau som er dedikeret til en sådan grad, at vi vokser sammen.

Gutterne hos Webvækst har været en vigtig brik i den vækstrejse vi har været igennem hos Wavell. Kemien der opstår gennem de resultater vi sammen har opnået, gør dem til en integreret del af vores virksomhed.”

Casper Christiansen

Co-Founder & CMO

Kunde

Hjemmeside

Industri

Lydvirksomhed

Software benyttet

Den Fuldkomne Digitale Kunderejse

Beslutter du dig for at stifte virksomhed i elektronik & lyd segmentet, skal du forberede dig på at svømme igennem et red ocean. Udover at være et tæt befolket marked, er der tale om produkter, der qua sin prisklasse, kræver en længere kunderejse, end D2C produkter, der befinder sig i den positive ende af den spontane købsgrænse.

Dette resulterer i en absolut nødvendighed i at få sine digitale marketing kanaler til at snakke sammen, således at kundeemnerne sendes igennem en fuldkommen digital kunderejse, hvor kanalerne snakker sammen og følger en lang rød tråd.

Stigning i omsætning

+ 0 %

Øget spend

0 %

Forhøjelse af blended ROAS

0

Advertorials reducerede CPA med

0 %

Udfordringer og Løsninger

Der bød sig hurtigt en større udfordring med Wavells marketing indsats. Det kan fremstå ganske umuligt at forklare god lyd. Gennem en større mængde datadreven splittesting, nåede vi til en simpel konklusion. Lyd forklares og opleves gennem eksterne kilder, frem for Wavell selv.

I lyset af denne opdagelse, lagde vi mere fokus på betalte artikler samt igangsatte et samarbejde med et større antal mikro- og makroinfluenter, hvilket resulterede i:

  • Mere ‘User generated content’ til markedsføring
  • Reduceret CPA med 30% i top funnel
  • Brug af advertorials, der reducerede CPA med 60%
  • Et eksklusivt blå stempel, som consumers stoler på
  • Højere kvalitet af trafik

Content is King

Ved ikrafttræden af iOS-14.5 opdateringen til iPhone ændrede spillereglerne sig gevaldigt på Paid Social grenene af kunderejsen. Content blev igen et af de vigtigste faktorer, hvor især video content tog førersædet i Top funnel.

Gennem splittesting kunne vi konkluderede at:

  • Den mest effektive content tilgang er humor
  • Vi skulle ‘fordanske’ teknik og hardware i selve produktet
  • Konverteringsraten blev øget ved at skabe relatérbare øjeblikke
  • 104% stigning i view through rate pga. ovenstående 
  • Større retargeting segment pga. højere view through rate.

Dette er et resultat af nødvendigheden i at bibeholde så meget first party data som muligt, da vores retargeting segment er vores primære salgsværktøj i Wavell.

Track dine salg, og skalér din omsætning med en datadrevet kunderejse.

En større opdagelse og effektivisering af Wavells kunderejse mødte vi ganske simpelt gennem en gammeldags Survey. En ekstern post purchase survey på Wavell.dk ‘thank you page’ ændrede spillereglerne for vores digitale kunderejse, idet vi lærte præcis, hvor kunderne havde hørt om Wavell.

Her gjorde vi to altafgørende learnings:

  1. Over 64% af Wavells kunder hørte om dem gennem Meta ads. Ifølge Meta ads selv, var det hidtil muligt kun at attribuere 23% af kunderne til Meta, hvorfor det ændrede vores indsats på Paid Social gevaldigt, hvilket kunne mærkes direkte på omsætningen.

  2. Selvom Meta skabte interessen hos forbrugeren, var Google en vigtig faktor i salget, og typisk den kanal der var last klik for Wavells kunder. Dette gjorde det livsnødvendigt for Wavell at være tilstede på søgenetværket, og resulterede i at vi prioriterede vores placeringer. Dette kunne mærkes direkte på omsætningen.

Kontakt os

Vil du plante dit frø hos os?

Tag en uforpligtende snak med vores CEO, Nicholas, og find ud af, hvordan vi bedst kan hjælpe dig.